Kobberapiral

Nøtteliiten

Flørter med forumet
Noen som har erfaring med kobberspiral? Blir veldig påvirket av hormonprevansjon og vurderer derfor å prøve.
 
Jeg bruker å ha det (er gravid nå, så ikke akkurat nå ;) )og har hatt det siden førstemann kom til verden. Har vært veldig fornøyd hele tiden, og jeg tåler ikke noe annen prevensjon. Har prøvd p piller, p ring og mini pille.

noe spesielt du lurer på? :)
 
Noen som har erfaring med kobberspiral? Blir veldig påvirket av hormonprevansjon og vurderer derfor å prøve.

Har hatt min siden ca november. Er ekstremt fornøyd.
Hatt 3 menstruasjoner siden den ble satt inn. Nr 1 og 2 var kraftige og vonde. Den siste nå var mye mer normal i styrke og smerter, så virker som kroppen er mer vandt til den nå :)

Noe spess du lurer på?
 
Jeg bruker å ha det (er gravid nå, så ikke akkurat nå ;) )og har hatt det siden førstemann kom til verden. Har vært veldig fornøyd hele tiden, og jeg tåler ikke noe annen prevensjon. Har prøvd p piller, p ring og mini pille.

noe spesielt du lurer på? :)

Bra å høre at du er fornøyd! Ser ďet er vanlig med økt mensen og smerter med den. Lurer derfor på om mange opplever store problemer mtp. dette. xsmile2
 
Bra å høre at du er fornøyd! Ser ďet er vanlig med økt mensen og smerter med den. Lurer derfor på om mange opplever store problemer mtp. dette. xsmile2

jeg fikk litt økte smerter ved mens etter jeg satte den inn første gang, og hadde ganske økte blødninger de første dagene. Når jeg satte den inn ætter 2 mann så ut jeg derimot ikke hatt noen smerter og sparsomme blødninger ;)

men uansett ikke noe avskrekkende for min del - var verdt litt ekstra smerter og blødninger for å slippe hormonene
 
Har hatt min siden ca november. Er ekstremt fornøyd.
Hatt 3 menstruasjoner siden den ble satt inn. Nr 1 og 2 var kraftige og vonde. Den siste nå var mye mer normal i styrke og smerter, så virker som kroppen er mer vandt til den nå :)

Noe spess du lurer på?

Takk for svar :happy: godt å høre at noen har gode erfaringer med den!
 
jeg fikk litt økte smerter ved mens etter jeg satte den inn første gang, og hadde ganske økte blødninger de første dagene. Når jeg satte den inn ætter 2 mann så ut jeg derimot ikke hatt noen smerter og sparsomme blødninger ;)

men uansett ikke noe avskrekkende for min del - var verdt litt ekstra smerter og blødninger for å slippe hormonene

Ja, det tenker jeg også! Takk for svar :)
 
Dårlig her. Hadde den i 1 år. Jeg hadde små blødninger og ingen mens smerter før spiral. Med spiralen så klarte jeg ikke å gå ut de første dagene av mens pga smerter og den store blødningen. Jeg tåler heller nesten ingenting, men prøver hele tiden ring jeg har prøvd før siden jeg får forskjellig reaksjon hver gang. En obs ang minipille er at selv om man kan støtte før man får mens så får man mindre plager hvis man venter på mens før man begynner. Merker stor forskjell på dem nå som jeg venta i forhold til etter nr 2 når jeg ikke venta.
 
Det er no dritt! hadde heavy periods og menssmerter like clockwork. Fikk andre plager som ikke hadde rot i noe “kjent” smerter i bein (høyre fot ble operert og venstre skulle opereres nå høyre kunne brukes) vorter, fatigue, mild depresjon osv....mest sannlynlig pga kobberspiralen (kobber”forgiftning”)
Når den ble fjernet forsvan alle disse plagene og rarest var det med foten som nå ikke verket og ble ikke operert.
Den funker for noen men ikke alle - det egentlig bare å prøve om du ønsker
 
Takk for svar :happy: godt å høre at noen har gode erfaringer med den!

Jeg har 4 venninner som også er veldig fornøyde. Det er i tillegg bare 1 av de som har født barn tidligere ;)
Det finnes en kobberspiral som er forbundet med færre plager en den vanlige, som heter gynefix 2000 eller noe sånt. Jeg tenkte ejg skulle prøve den om jeg ikke ble fornøyd med vanlig kobberspiral, men det vanlige har veldig bra for min del.
 
Jeg fikk kkke smertefull mens men mye mellomblødninger. Forsvant med en gang jeg tok den ut, så det er absolutt verdt å prøve for å se om den funker for deg!!
 
Hadde kobber 4 år før jeg fikk barn, og nå 2 år etter. Hadde sterkere mensensmerter før jeg hadde født barn, nå har jeg ingenting. Blør en god del mer enn før jeg fikk spiral, men for min del veier fordelene definitivt opp mot ulempene! Tåler ingenting av annet prevensjon med hormoner i, lite, mye, lokalt eller globalt. Prøvd det meste før og skal kun ha kobber fremover
 
Jeg taklet ikke hormon-prevensjon spesielt bra, og satte derfor inn kobberspiral. Første mens var litt ekstra smertefull, etter det har jeg ikke hatt noen plager. Blør i kanskje 3 dager + noe spotting og kun litt smerter før mensen kommer og dag 1. Superfornøyd! Nå hadde ikke jeg spesielt sterke menssmerter eller sterke blødninger før jeg satte den inn, tror dette kan spille en rolle.
 
Fungerte bra for meg, litt økt blødning, men ikke noe mer smerter enn ellers.
 
Fungerte bra for meg, bortsett fra kraftigere menstruasjon slik at jeg lett ble blodfattig. Så etter siste fødsel valgte jeg hormonspiral i stedet.
 
Min lege vil ikke sette den, spurte ikke hvorfor, men er nokk en god grunn
 
Blødde enormt mye, 5 dager med nattbind som måtte byttes hver tredje time. Strålingssmerter ned i foten og veldige menssmerter.
Men verdt det xD når jeg byttet til menskopp så gikk blødningene greit. og Paracet/Ibux funket mot smertene.
 
Back
Topp