Kobber spiral!!!!

Vigdis88

Elsker forumet
September 2012
Jeg har kobber spiral. Og eg plaget med den :@

Unskyld uttrykket, men jeg har mørkt, slimete utflod, med noen klumper i, som lukter metall, og dette er plagsomt!

Har hatt spiralen siden januar, og dt har ikke blitt bedre...
Har dere opplevd dt samme?

Jeg prøvde p-stav til å begynne med, men da blødde jeg i 2 mnd!
Men lurer på om dt kun være fordi at hormonene i kroppen ikke var kommet tilbake til normalen enda!?

Vet dere om når kroppens hormoner er tilbake til normalen igjenn?
Og blir hormonene samme som før man var gravid?! Eller vill di bli forandret for bestandig?!

Jeg vet lite om kobberspiral, men det høres kjent ut i forhold til det lille jeg har hørt.
Du vurderer ikke hormonspiral da?
Lite bivirkninger og ikke så sterk dose med hormoner heller.

Jeg har kobber spiral. Og eg plaget med den :mad:

Unskyld uttrykket, men jeg har mørkt, slimete utflod, med noen klumper i, som lukter metall, og dette er plagsomt!

Har hatt spiralen siden januar, og dt har ikke blitt bedre...
Har dere opplevd dt samme?

Jeg prøvde p-stav til å begynne med, men da blødde jeg i 2 mnd!
Men lurer på om dt kun være fordi at hormonene i kroppen ikke var kommet tilbake til normalen enda!?

Vet dere om når kroppens hormoner er tilbake til normalen igjenn?
Og blir hormonene samme som før man var gravid?! Eller vill di bli forandret for bestandig?!

Jeg har også hatt kobberspiral siden januar... Men,ikke merket noe til det... Bare SYKT menssmerter ala rier...
Forresten,har du mensen fast hver måned siden du satt den inn?
Hadde først 30 dager etterpå.også 28 dager,skulle hatt den på lørdag da tydeligvis,men ikke fått....Hmm.....

Jeg er også skeptisk til hormonell prevensjon. Hadde sett for oss å bare la naturen gå sin gang, og la nok en bror eller søster komme når det måtte bli, men nå som det nærmer seg en reell sjanse for at jeg kan bli gravid, er jeg mer usikker likevel for om vi er klar for en til allerede. Mulig det blir prevensjon for noen måneder, men usikker på hva. Det enkleste, selv om det også er kjipt, er kanskje kondom?

Jeg er også skeptisk til hormonell prevensjon. Hadde sett for oss å bare la naturen gå sin gang, og la nok en bror eller søster komme når det måtte bli, men nå som det nærmer seg en reell sjanse for at jeg kan bli gravid, er jeg mer usikker likevel for om vi er klar for en til allerede. Mulig det blir prevensjon for noen måneder, men usikker på hva. Det enkleste, selv om det også er kjipt, er kanskje kondom?
Hvis det bare er for en kort periode er det kanskje det greieste?

Jeg har ingen bivirkninger av p-pillen loette :-) Det eneste er at jeg ikke har menssmerter lenger. Plusset er at jeg kan utsette menstruasjonen om jeg vil. Derfor velger jeg p-piller.

Jeg mener det samme som deg. Har ganske regelmessig mens så jeg pleier å regne meg fram til eggløsningen, og unngå nærkontakt fra den:-) Ingen sikker metode men.

Jeg har hormonspiral da, men hadde småblødninger i 3-4 måneder etter at den var satt inn. Ta kontakt med legen du, kanskje det er blitt en infeksjon eller nor?!

Enig med deg. :)

Tåler ikke hormonprevensjon jeg heller, så her går det i kondomer :) Må si det var en lettelse å slippe dem da jeg var gravid, men har ingen planer om ny familieforøkelse, så da må man bare ta ansvar.. o_O Har ikke tenkt å gamble med det i alle fall, for det har jo vist seg at det ikke skal slurves mye her i gården for å få en bolle i ovnen.. ;):p:rolleyes:

Tåler ikke hormonprevensjon jeg heller, så her går det i kondomer :) Må si det var en lettelse å slippe dem da jeg var gravid, men har ingen planer om ny familieforøkelse, så da må man bare ta ansvar.. o_O Har ikke tenkt å gamble med det i alle fall, for det har jo vist seg at det ikke skal slurves mye her i gården for å få en bolle i ovnen.. ;):p:rolleyes:
Hahaha, tjaaa du sa jo at du aldri skulle ha barn så eeen til kan vel ikke skade?? :p:p:p

Hahaha, tjaaa du sa jo at du aldri skulle ha barn så eeen til kan vel ikke skade?? :p:p:p

Hahaha du må huske på at jeg hadde midtlivskrisen for mange år siden allerede ;) ..og jeg er på god vei mot 60-årene når Asle blir myndig o_O Det får holde å føkke opp èn liten stakkar ;):p

Jeg har også sykelige mens smerter! Sist mens så hadde jeg dt bare i 2 dager, og da var dt sinnsyke mengder! Nestn som en renselse etter fødsel!

Neh, skal jeg bytte, så blir dt å prøve p-ring, tror jeg. P-piller glemmer jeg bare :-P

Jeg har hatt p-stav tidligere. Mistet menstruasjonen helt, og hadde ingen plager. Sånn sett fornøyd, men jeg er likevel skeptisk til å klusse så mye med hormonene at naturlige prosesser i kroppen forsvinner. Det tok også lang tid etter jeg tok den ut, før jeg fikk tilbake mensen.

Hahaha du må huske på at jeg hadde midtlivskrisen for mange år siden allerede ;) ..og jeg er på god vei mot 60-årene når Asle blir myndig o_O Det får holde å føkke opp èn liten stakkar ;):p
Tjaaa, min mor var 41 da min yngste bror blei født:p

Back
Topp