Kobber spiral

Vigdis88

Elsker forumet
September 2012
Jeg har kobber spiral, jeg fikk dn satt inn i januar, men er plaget med mørkt utflod, som eg litt slimete og lukter metall! Jeg har denne mørke utfloden hele tiden, utn om når jeg har mens. Jeg fikk min datter 20 sept 2012, tar dt lang tid før hormonene i kroppen er tilbake til normalen igjen? Jeg brukte p-stav før jeg ble gravid, prøvde den også etter svangerskapet, 6 uker etterpå, men ente med at jeg måtte ta dn ut, pga blødde konstant i 2 mnd, men har tenkt på dt i ettertid at dt kan kansje være pga av at hormonene i kroppen ikke var "normal" enda. Blir hormonene som før? Eller vill di være anderldes etter man har fått barn? Vurderer å ta ut kobber spiralen å prøve nova ringen istede...

De sier at ved vaginal fødsel kan det ta opptil 1 år før alt er i gjenge igjen og litt lengre tid ved keisersnitt. Noen blir som de var, men er noen som blir mere sårbare etterpå og.

Jeg har lite greie på spiral men du får ta den ut og prøve ringen i stedet :)

Jeg har kobber spiral, jeg fikk dn satt inn i januar, men er plaget med mørkt utflod, som eg litt slimete og lukter metall! Jeg har denne mørke utfloden hele tiden, utn om når jeg har mens. Jeg fikk min datter 20 sept 2012, tar dt lang tid før hormonene i kroppen er tilbake til normalen igjen? Jeg brukte p-stav før jeg ble gravid, prøvde den også etter svangerskapet, 6 uker etterpå, men ente med at jeg måtte ta dn ut, pga blødde konstant i 2 mnd, men har tenkt på dt i ettertid at dt kan kansje være pga av at hormonene i kroppen ikke var "normal" enda. Blir hormonene som før? Eller vill di være anderldes etter man har fått barn? Vurderer å ta ut kobber spiralen å prøve nova ringen istede...

Hei!
Det hender at noen plages med mellomblødninger etter innsettelse av spiral. Det kan ta noen måneder før dette gir seg. Så lenge du ammer barnet,kan dette påvirke kroppens hormoner. For mange kan det ta opptil et år før menstriuasjonen blir regelmessig etter en fødsel. Jeg vil anbefale at du bestiller legetime for å kontrollere at spiralen din sitter på plass der den skal. Da kan også legen din se om slimhinner etc. ser normale ut. Lykke til! Hilsen Elin

Back
Topp