Knyte sko, kunne klokka.

lykkepillen

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Dere med litt store barn: når lærte deres barn dette?
Og hvor gamle er det når dette egentlig er forventet å kunne?

Gutten her kan hele og halve på klokka, noen ganger klarer han å få med seg 10 over, men ikke hver gang. Læreren sa at mange ikke lærte kl før de var nærmere 9-11år. Men vi prøver så godt vi kan å lære ham,men tror faktisk hvis han hadde hatt digital kl så hadde det gått mye bedre en den gamle klokka med visere rundt siden han ellers er flink med tall
Lisser er noke en helt annen ting, han klundrer som  bare det kan en si, men er noe vi øver gjevnlig på siden han har fotballsko med knyting. Av de på fotballaaget til gutten så er det kun 1 som kan knytte lisene selv ut fra det jeg har sett og de er 7år

Knyte sko: Eldste var fire, guttungen fem-seks nesten, minstemor minst seks, men like før skolestart.

Klokken: Eldste var vel litt over tre år, guttungen fire-fem og minstemor er ferdig med 1. klasse nå og kan såvidt klokken. 

jeg vil tippe rundt skolestart? trenger ikke kunne det helt til da, selvfølgelig, men vi øver da litt på det (hun blir 5 i november). kan ikke se for meg de kan klokka helt riktig før 8-9 års alder kanskje....

Jeg husker at vi kunne knyte sko før skolestart. Men nå brukes jo bortelås mer og mer så da lærer jo ikke unger det som en nytteting. Kunne klokka før skolestart sånn hel og halv hvertfall. Husker vi lærte klokka i første klasse, både digital og vanlig. I bhg kan de fleste skolestarterne hel og halv. Sønnen min lærte seg det når han var 3,5. Han fikk klokke til 3års dagen sin. Han er nå 4 og holder på å lære seg knuter.

Eldste var 6 år da han lærte seg klokka helt, har kunnet den sånn halvveis siden han var 4-5 år. 
Han lærte seg å knyte nå i vår, da han var 7 år. Kunne nok ha lært ham det før, men har på en måte ikke vært akktuelt å lære ham det før nå.

Har begynt såvidt med å lære lillesnuppa på 4 1/2 klokka, knyting har vi ikke begynt med enda.

Jeg kan huske at vi lærte både lisseknyting og klokka i barnehagen, så det må vel ha vært da jeg var 4 omtrent at vi hadde det der.

Kunne det fra før av da vi skulle lære det, og var veldig frustrert fordi de skulle ha meg til å knyte på en annen måte enn jeg hadde lært fra før

han kan ingen av delene.. har liksom ikke knytesko........ men jeg tenker at det er greit å begynne med det snart.. klokka er jeg usikker på - vi får se utover høsten hvor mye arbeid jeg legger i det, men knytesko blir det. Joggesko med borrelås er bare såååååååå barnehage ass...

Problemet nå er at jeg ikke rekker ned til mine egne føtter en gang, så jeg må vente til jeg har poppa iallefall.

Husker ikke helt men begge gutta kunne både knyte og klokka før de begynte på skolen:-)

han kan ingen av delene, og finnes ikke intrisert i å lære det ennå heller.
Venter bare på at han skal finne ut at de andre på skolen kan det og få rompa i gir :P
Hver gang jeg nevner det sier han bare "åååhhhh, slutt å mas om det der mammaaaa"

Guttungen er nå 8,5 år og kan klokka,det kunne han i 2 klasse (begynner i 4 kl) og knytinga begynte han med og kunne i 1 klasse men hender at han fortsatt vil ha sko med borrelås fordi han ser broren på 3 har det..han pleier og si at "mamma, jeg er litt lat for jeg gidder ikke og knyte,er mye enklere med borrelås a gitt" 

Back
Topp