Knurrr

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
Jordmor er sykmeldt så jeg måtte til legen på kontroll i dag. Det var i grunn en vits. Han målte ikke sf mål selv om jeg sa at jordmor var bekymret og dette måtte gjøres. Eller han målte men skrev ikke opp noe. Sjekket vel hjertelyden til babyen i 2 sek. Jeg sa dette til damen i skranken på helsestasjonen og på legesenteret. Men de mente at legen burde være flink til dette og at han har ett godt rykte. Jeg har selv bare opplevd dritt og han hører ikke på meg. Nå må jeg ringe helsestasjonen i morgen og håper de har en løsning til meg. Jm sa det ikke skulle gå over 4 uker innen neste sf mål og nå nærmer vi oss 5 uker.

Hvis du ikke føler at du får god nok oppfølgning/blir tatt på alvor hos legen og jordmor mente at det er viktig å følge med på sf-målet ville jeg vurdert å gå til jordmor privat. Om de ikke kan hjelpe deg på helsestasjonen da selvfølgelig.

Eventuelt ringt føden og forklart situasjonen. Her så eg e fra hadde de vært behjelpelig me sånt.

Dårlig av legen.. Så skjønne absolutt knurringå di :(

Kan du ikke måle sf selv? Da får du jo sett om magen vokser etter kurven :) Har prøvd det selv og syns det funket bra :) ellers ville jeg bedt om ny time så de får sjekket skikkelig. Skal ikke være nødvendig å gå privat hvis du mener du ikke har blitt undersøkt tilstrekkelig.. uprofft å si sånn av de i skranken..

Jeg har målt selv og den har økt betraktelig med tanke på at den lå under kurven og nå ligger på normalen. Men stoler ikke helt på meg selv. Hehe. Håper jeg får hjelp på helsestasjonen i morgen. Er desverre ganske langt til både privat jordmor og sykehus. Og jeg har desverre ikke bil akkurat nå. Alt må liksom skje på en gang. Bilen ryker og legen er inkompetent.

Det er klare retningslinjer til hva en svangerskapskontroll skal innebære, avhengig av hvor langt du er kommet. Hjertelyd må man lytte til lenge nok til å telle puls. SF skal selvsagt noteres på skjemaet fra uke 24 og ut. Urin og blodtrykk er viktig, og å ivareta den kommende mor.

Håper du får god hjelp på hs

Det er klare retningslinjer til hva en svangerskapskontroll skal innebære, avhengig av hvor langt du er kommet. Hjertelyd må man lytte til lenge nok til å telle puls. SF skal selvsagt noteres på skjemaet fra uke 24 og ut. Urin og blodtrykk er viktig, og å ivareta den kommende mor.

Håper du får god hjelp på hs
Ja er det jeg visste. Og jeg visste også at legen ikke kom til å gjøre disse tingene. Sa ifra på helsestasjonene, så må si ifra igjen. Urin og blodtrykk ble tatt. Men pratet med hu ene fra laben om urinprøven siden legen er så sløv.

Hva er poenget med å være lege hvis man ikke gidder å gjøre jobben sin? :-P huff håper du finner ut av det :)

Hva er poenget med å være lege hvis man ikke gidder å gjøre jobben sin? :-P huff håper du finner ut av det :)
Ja ikke sant. Desverre er det mange av dem i kommunen og de som faktisk gjør jobben sin har ikke plass til nye pasienter. Så blir en evig rundgang med ny ubrukelig lege hele tiden. Men de skulle ringe med opp fra helsestasjonen. Fikk bare partert med hu i skranken og hu skulle få ei til å ringe med ang dette.

De kunne ikke hjelpe meg. Fikk beskjed om å klage til kommunelegen. Men har klagd på den legen til fylkeslegen en gang uten at det har skjedd. Så blir nok ikke noen kontroller på meg før jordmor er tilbake. Tar for lang tid å bytte fastlege uansett. Er jo 1 mnd venting og da er det jo for sent uansett.

HÆ? Det er da bare å ta en ny kontoll på deg?! Det er jo ikke noe å klage til kommunelegen for for når klagen er behandlet er det jo allikevel for sent med kontrollen som skulle vært nå!

HÆ? Det er da bare å ta en ny kontoll på deg?! Det er jo ikke noe å klage til kommunelegen for for når klagen er behandlet er det jo allikevel for sent med kontrollen som skulle vært nå!
Jordmor er sykmeldt og legen gjør det jo ikke. Det hjelper ikke å klage på han uansett om man sier det rett til han eller ikke. Uansett om jeg får ny time hos han i morgen så sjekker han det ikke.
Har byttet lege nå. Fant ut at det har begynt en ny en på ett annet legekontor og han hadde mange ledige plasser. Skal ringe dit i morgen og høre om de kan hjelpe meg, selv om det ikke er registrert før 1 november.

Hvis han har ledige plasser har han sikkert ledig tid ;-) lykke til med det!

Hvis han har ledige plasser har han sikkert ledig tid ;-) lykke til med det!
Var det jeg tenkte også. Sto at han hadde 77 ledige. Så jeg og min datter byttet over dit med en gang jeg så det. Han er også nyutdannet så håper han er litt mer nøye. Blir bare rart å ha en lege som er ett år eldre enn meg. Hehe

Back
Topp