knontroll hos legen

Heidi10+12

Gift med forumet
jeg ringte legen i går og sa jeg var gravid. fikk time 22 juni.
men synes det kansje er litt lenge til.
hadde en litt dramatisk fødsel sist som fort kunne ende i at hverkan vesla eller jeg hadde sitti her i dag..
så jeg skulle få ekstra god oppfølging denne gangen..
sa dette til dama i telefonen, men hu sa at det ikke var noe de kunne gjøre nå så tidlig uansett..
vurdere og ringe til JM og bestille time der.. hva mener dere??

Ring jm og si at du trenger hennes oppfølging allerede nå for å bearbeide tanker om forrige gang vs denne gang. Kan hende du kan få komme inn allerede nå.

Men det ER veldig tidlig enda, svangerskapet blir veldig langt! Og annet enn å prate så er det ikke så mye som kan gjøres. Men det er jo også sant at jeg ikke har opplevd noe mer enn prat på jm kontrollene forrige gang heller da, og så testet en urin, målte sf-mål når det lot seg gjøre og vekta. Ikke så mye å skryte av egentlig!

Tweak skrev:
Ring jm og si at du trenger hennes oppfølging allerede nå for å bearbeide tanker om forrige gang vs denne gang. Kan hende du kan få komme inn allerede nå.

Men det ER veldig tidlig enda, svangerskapet blir veldig langt! Og annet enn å prate så er det ikke så mye som kan gjøres. Men det er jo også sant at jeg ikke har opplevd noe mer enn prat på jm kontrollene forrige gang heller da, og så testet en urin, målte sf-mål når det lot seg gjøre og vekta. Ikke så mye å skryte av egentlig!

det er tidlig enda ja, og dom får ikke gjort stor..
men hadde bare vært greit og si at jeg er her, er gravid igjen og få snakka ut om hva som skjedde.. er absolutt ikke redd for en ny fødsel.. gleder meg som bare det til og få en fin opplevelse..
men siden de sa sist at jeg ratt blir lagt inn i uke 35, at det ikke var heeeeelt sikkert at jeg får føde vanlig siden det ble KS sist og litt vil jeg bare høre litt..
men det kan jo vente det! er leeeeenge til januar enda! :P

Du er litt mer enn en uke mindre enn meg på vie og jeg fik første time 16 juni, og det er tidlig. Men det var fordi je ville ha første time før ferie. Det er vanlig med første kontroll mellom 8-12 uker, og 8 uker er tiiiidlig, så du er i ggooooood rute. emoticon hehe

Jeg har allerede hatt første time jeg for vi tok så tidlig time sist og det var jo nada de kunne gjøre:P Tok en test (av samme type som vi har hjemme) og sa gratulerer og kom tilbake i uke 12. Haha. Så det var en rimelig bortkastet time.

Jeg hadde en time hos legen for ei uke siden for å søke på tidlig ul og ta blodprøver og ta en test for å bekrefte. Men ellers er det ikke noe mer som gjøres der og heller ikke noe mer enn å vente på å kommer over de 12 første ukene. Det er dessverre en del venting og spenning i begynnelsen. Jeg skal også få tett oppfølgning denne gangen pga sa og ma, men det er ikke stort mer enn blodprøver man får gjort før det har gått litt mere tid heller. Jeg blir beroliget av blodprøvene da så det hjelper jo meg f.eks.
Håper jeg får en ul en eller annen gang før jeg skal tilbake til legen i uke 11 da:) Dagene går både fort og sakte i grunn...

den verste uka er fra 4-5 også fra 5-6 uker syns jeg... 

Bestill heller en time hos JM og prat med henne, fortell om alt sammen så kanskje hun følger deg opp litt før legen begynner med det..?

Forrige gang var jeg hos legen i uke 8, men da bare bekrefta han graviditeten. Han ville ikke ta noen prøver, eller gjøre noe annet, lite vits siden sykehuset vil sende alt tilbake sa han - så da fikk jeg time igjen til uke 12. :-) Så de gjør nok ikke allverden før den tid..

Kontakt JM du :)
Skal selv til legen i morgen,men det er fordi jeg skal få sikkelig oppfølging pga graviditet utenfor livmoren før. Så håper jeg får en UL om ikke så lenge :)

ønskernr2 skrev:
Jeg hadde en time hos legen for ei uke siden for å søke på tidlig ul og ta blodprøver og ta en test for å bekrefte. Men ellers er det ikke noe mer som gjøres der og heller ikke noe mer enn å vente på å kommer over de 12 første ukene. Det er dessverre en del venting og spenning i begynnelsen. Jeg skal også få tett oppfølgning denne gangen pga sa og ma, men det er ikke stort mer enn blodprøver man får gjort før det har gått litt mere tid heller. Jeg blir beroliget av blodprøvene da så det hjelper jo meg f.eks.
Håper jeg får en ul en eller annen gang før jeg skal tilbake til legen i uke 11 da:) Dagene går både fort og sakte i grunn...

den verste uka er fra 4-5 også fra 5-6 uker syns jeg... 

Ikke for å spørre dumt, men hvorfor synes du uke 4 til 6 er verst? Jeg er 6 uker i morgen og lurer derfor på hvorfor emoticon

Jeg er nå 5+4. og jeg var til en time allerede 4 uker på vei men da for å diskutere om jeg kunne fortsette på allergi og astma medisinene mine. Jeg kan ikke slutte på dem, da får jeg jo ikke puste. Og heldigvis er de jeg går på nå ganske trygge :)

Så fikk jeg beskjed om å ta kontakt rundt uke 12 vel evt før hvis jeg følte for det ;)

Skal til tidlig ul på onsdag i neste uke da er jeg 6+3. håper vi får høre hjertelyden da og vite at den lille lever og har det bra.

Så for å føle seg trygg og få slappe mer av og slippe å stresse så synes jeg man bare skal bestille seg legetimer etter behov. det er bedre å bli beroliget en ekstra gang ;) og for å føle seg sikker på at det går bra med babyen og seg selv :)

Back
Topp