Knirkebaby = sliten mamma

Uerfaren

Betatt av forumet
Min førstefødte var ingen sovebaby, nettene gikk til kolikk og babyen sov kun i armene.....noe som resulterte i vonde armer/skuldre og nakke.

Denne gangen er det foreløpig ikke tegn til kolikk og babyen sover fint i sleepyhead *heldigvis*, men babyen knirker fælt på natta i søvne. Og kun om natta. Jeg sover veeeeeeldig lett og får med meg alt = veeeeldig lite søvn. Er utslitt. Dagdrømmer allerede om dagen jeg kan legge han på eget soverom, men det er enda en stund til da det er for tidlig.

Dere som har hatt knirkebabyer, når opphører det som regel? Har lest på nettet at det er vanlig de første ukene, men hvor lenge varer de "første ukene"?

Lurer jeg også på. Men min skriker også, flere ganger hver natt, i tillegg til knirkeperioder og sparking/promping.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har skikkelig knirkebaby vi og!

Her sover mini på eget rom, akkurat fordi jeg er veldig var på lyder. Med babycall fungerer dette fint, den slår ikke ut på de minste lydene og gjør at jeg klarer å sove litt! :)

Knirkebaby?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Baby som knirker i søvne...dvs. lager lyder. Stønner, hveser, "piper", presser....lager lyder som noen vil kalle herlige lyder.....for meg er de bare irriterende fordi jeg sover lett og får med mg alle disse lydene, av og til våkner jeg med skikkelig hamrende hjerte i frykt for at han skal våkne...men så ser jeg at han egentlig bare knirker og sover dypt. Frustrerende.....og der ligger jeg våken, igjen.

Min førstefødte var ingen sovebaby, nettene gikk til kolikk og babyen sov kun i armene.....noe som resulterte i vonde armer/skuldre og nakke.

Denne gangen er det foreløpig ikke tegn til kolikk og babyen sover fint i sleepyhead *heldigvis*, men babyen knirker fælt på natta i søvne. Og kun om natta. Jeg sover veeeeeeldig lett og får med meg alt = veeeeldig lite søvn. Er utslitt. Dagdrømmer allerede om dagen jeg kan legge han på eget soverom, men det er enda en stund til da det er for tidlig.

Dere som har hatt knirkebabyer, når opphører det som regel? Har lest på nettet at det er vanlig de første ukene, men hvor lenge varer de "første ukene"?

Hvor lenge var din førstefødte urolig? Min er sånn nå....går det over?? Hjelpes!

Hvor lenge var din førstefødte urolig? Min er sånn nå....går det over?? Hjelpes!

Kolikken gikk gradvis over og var over ved 3 mnd. Men hun var i tillegg en high need baby....dvs. bæres/holdes/bysses hele tida + ville bare sove oppå meg og bli underholdt hele tida og sov lite ift.andre babyer :confused: akkurat det løsnet når hun ble mobil, kunne krabbe.....fordi da utforska hun på egenhånd og kunne undeholde seg selv litt+være på egenhånd. Det var slitsomt før den tid. Nå er jenta 2år og superselvstendig, sprudlene og "voksen" for alderen mentalt....fantastisk unge, en unge som virkelig har godt av barnehagen for aktivisering (ikke unormalt behov for fysisk aktivitet, men mer på det mentale planet). Dette kjennetegne high need babies, så hold ut, du får belønning for strevet :)

du kan lese endel om det på nettet om du googler det. Det går over, bare sørg for avlastning når det står på!

Lillebror lager mye lyder i søvne, så løsningen for meg er ørepropper. Jeg hører det om han lager mye lyd, men de filtrerer bort smålydene. I tillegg sover han inne hos pappaen og meg, så om jeg ikke våkner så gjør i hvert fall pappaen det og kan vekke meg eller ta seg av gutten selv :)

Nå har jeg lagt merke til at junior også lager lyder i søvne. Har ammet han i 2-3 tida hver natt fordi jeg har våknet av han, men har nå lagt merke til at han ikke er våken. Våkner jo fortsatt av han, men siden han ikke er våken har jeg sluttet å amme han da og han blir stille igjen av seg selv. Håper jeg lærer meg å skille lydene slik at jeg ikke våkner av denne knirkinga etterhvert men siden jeg sover lett har jeg ikke helt den store troa på det.

Tar dere opp baby for mating hvis han/hun ligger å smatter med øynene lukket?

Tar dere opp baby for mating hvis han/hun ligger å smatter med øynene lukket?

Min har ikke smattet så vidt jeg har fått med meg. Men kommer masse forskjellige lyder så mulig smatting er blant de bare jeg ikke har tenkt over det. Etter at jeg skjønte han sov når han vekket meg i 2-3 tida har jeg sluttet å ta han opp da og i natt sov vi begge fra 23 til 06. Eller, mulig han knirket som vanlig men at jeg har glemt det :-P

Synes jeg merker det de sier med at de som ikke spiser om natta konpenserer med å spise mer på dagen så da tenker jeg det er greit at jeg ikke tar han opp så lenge øya er lukket

Last edited:
Back
Topp