Knipser dere barna på fingrene?

Alle mødre som sier helt uaktuelt her. Jeg har en kinkig problemstilling. Min datter skadet seg skikkelig i går og legevakta vurderte å sy. Men pga henne sinnstilstand så ble det valgt kun bandasje som jeg må skifte med jamne mellomrom. Jeg er alene med to barn. Er eldste på 4 år som har skadet seg. Yngste på 1.5 år greier ikke å la være å pelle på hu. Hu skadet seg ved leggetid i går og var på legevakta kl 19.30. Fikk lagt y sgte først kl 22. Men I dag greide han å dra av hu bandasjen med en gang jeg hadde skifta. Han stikker av med sakser osv når jeg skal skifte på hu. Man skal liksom ikke straffe barn osv. Men nå begynner jeg å gå tom for løsninger. Vi er på hytta så hat ingen lekegrind og kun stoler han ikke kan sitte i alene osv. Skal jeg stenge han inn på ett rom/ sprinkelsenga i andre enden av hytta ( den er ganske stor så hører han ikke inn i stua så må ha babycall om kvelden) eller vise han tydelig med en smekk at han ikke skal røre? Hu har fått på seg min sokk så den er trygg mellom hver gang vi skifter. Må si han peller på alt og jeg flyger etter han hele dagen for at han ikke sal ødelegge noe eller verre seg selv. Kan si at det var som skadet sin storesøster også. Men det er fjernet. Har ett helt rom her inne med ting jeg hat måtte fjerne og nå skrur han av og på Tven. Å prate med han fungerer ikke akkurat.
Bruker aldri å være hardfør mot poden her i hus. Han har tider og dager hvor han gjerne utfordrer oss ved å gjøre/røre ting han absolutt ikke har lov til. Da smeller det i form av en streng stemme og en god forklaring på hvorfor nettopp det ikke er lov. Kommer strenge stemmen, så skjønner han fort at nei betyr nei. Til å begynne med lo han bare, prøvde å få meg til å le el. men så sant jeg holder maska, så går det greit her i hus i hvert fall. Hvordan går det med storesøster nå? Hvordan går det med deg? :)
 
Bruker aldri å være hardfør mot poden her i hus. Han har tider og dager hvor han gjerne utfordrer oss ved å gjøre/røre ting han absolutt ikke har lov til. Da smeller det i form av en streng stemme og en god forklaring på hvorfor nettopp det ikke er lov. Kommer strenge stemmen, så skjønner han fort at nei betyr nei. Til å begynne med lo han bare, prøvde å få meg til å le el. men så sant jeg holder maska, så går det greit her i hus i hvert fall. Hvordan går det med storesøster nå? Hvordan går det med deg? :)
Jeg fant lekegrind/ reiseseng fra 80 tallet å ha han I mens jeg skifter bandasje. Heldigvis liker han seg oppi lekegrinder osv. Det hår mye bedre. Dro ut å kjøpte sko i går som hu kunne greie å gå I. Hu ble så fornøyd at hu ikke vil ta dem av. Hehe. Hu har blødd mindre i natt så håper det gir seg snart. I dag kommer min søster og nevø. I morgen kommer mammaen til nevøen ( lang historie som ender med at min bror bor i hellas). Så da blir vi 3 voksne på 3 barn. Det blir deilig. Pappa var her i stad og leverte hunden sin. Han hadde glemt hu og de reiser til Tyskland? I dag. Så ble visst en røytende og gryntene mops oppi det hele også. Heldigvis er hu gammel og elsker barm så ikke noe problem. Bare vannskåla hennes som frister yngste litt vel mye.
 
Back
Topp