Kniping & sånt

Skinnylatte

Betatt av forumet
Altså… har jo basically drevet med knipe øvelser i ett år, når jeg tenker meg om. Var «flink» og begynte tidlig i svangerskapet. Kom først i gang et par uker etter fødsel, pga mye vondter (men fikk bekrefta av gyn.på kontroll at jeg gjorde det riktig osv….)
Hadde altså gjerne håpt på at det skulle hatt litt bedre effekt! Har dere slutta med kniping nå? Hadde det noen effekt? Føler man seg noen gang «normal» igjen in the land of down under? Føler det er slarkete og tidvis helt «åpent» opp. Når luft slippes ut så forplanter det seg tidvis framover også.
Passe ugreit!
jada, neida så… takk for meg!
 
Så nylig et sted at hormonene i kroppen etterpå påvirker underlivet en stund etterpå også. Og særlig om man ammer. Så det kan fortsatt bli mer normalt en nå hvis du skjønner.
Jeg kniper når jeg husker det, ikke veldig ofte :p mem savner et skikkelig infohefte om underlivet etter fødsel og året etterpå. Er jo en Haug om babyens utvikling og svangerskapet, så hvorfor nesten ingenting om kvinnekroppen etterpå. Det skjer jo så mye rart :wacky:
 
Hei, jeg har drevet med hypopressiv trening nå i to måneder nå, og kan virkelig anbefale det. Det er trening som virkelig anbefales for kvinner som har født. Da jeg begynte hadde jeg mellomrom mellom magemusklene på tre fingre, og jeg følte at jeg kunne krave ut alle innvollene. Nå er det så vidt to fingre, og helt hardt under fingertuppene, kommer ikke inn i magen lengre. Blitt mye sterkere i kjernemusklene og det hjelper også på nedpress og hvis man har fått prolaps. Man finner sikkert masse hvis man googler på engelsk, men jeg føler et norsk nettkurs og kan ikke si meg mer fornøyd, det er så bra lagt opp.
 
Skulle ønske jeg var flink til å gjennomføre knipeøvelser, men må si at jeg i svært liten grad gjennomfører det. Fikk beskjed av gynekologen hvor viktig dette var, men har likevel ikke gjort det noe mer :rolleyes: føler nesten jeg blir dårlig av å tenke på å knipe, litt unaturlig liksom.

Hvis et apparat som man kan koble til mobilen med en app, noen som har prøvd og fungerer den? Relativ dyr husker jeg!
 
Back
Topp