Knipetråden - en påminnelse om å trene bekkenbunn :)

Jump

Gift med forumet
Marsmellows-15
Septembergull'17
Hva sier dere jenter, til en tråd hvor vi kan minne hverandre på å trene knipeøvelser?

Når du husker det, gjør øvelsene dine, og post her inne at de er gjort. Du trenger ikke skrive noe annet enn "knip" eller "gjort", meningen med tråden er å holde den høyt oppe, så vi hele tiden ser den, og minner hverandre på å knipe. Jeg er hvertfall sånn at jeg er bedre til å trene, når jeg ser hvor gode andre er til å huske det.. Altså, jeg drives av dårlig samvittighet :p

For dem om ikke har prøvd det før. En enkel måte til å sjekke at man bruker riktig muskler, er å se om man kan stoppe strålen når man tisser. Dette er ikke noe man skal gjøre titt og ofte, men greit for å sjekke om man finner riktig muskel.
I første omgang vil det være fint å knipe i tre sekunder, med tre sekunders pause x 10. Når man har styr på musklene kan man knipe i alle hverdagslige situasjoner, og lengre av gangen. Det er lettest liggende/sittende i starten, men man kan knipe mens man legger varene opp på handlebåndet, mens man sykler, mens man skjærer opp salaten. Ja, mulighetene er uendelige. Og i jo flere settinger du klarer å knipe, jo sterkere og mer funksjonelle muskler får du ;)

Så kom igjen jenter, hvem er med på å knipe litt??

(For hvem vil vel tisse på seg sist i svangerskapet/etter fødsel???)

Lurt ;) jeg var fryktelig dårlig på å knipe sist.. så får ta igjen nå! Kniiip!

Kniiiiiiiip

Hvor ofte gjør dere dette, flere ganger til dagen?[emoji6]
Mener jeg har lest tre ganger om dagen. Her gjør jeg det når jeg husker det. Noen ganger oftere, andre dager glemmer jeg det.. Men prøver å holde meg på minimum 1-2 ganger om dagen :)
I "i'm pregnant" appen har de knipeøvelser. Altså den piper når du skal knipe og pause. Ganske greit å bruke, så man ikke jukser seg til å knipe kortere og færre ganger enn planen. Lett å komme ut av tellingen ;) Min står nå på fem sek knip, og tre sek pause x 10 :)

Mener jeg har lest tre ganger om dagen. Her gjør jeg det når jeg husker det. Noen ganger oftere, andre dager glemmer jeg det.. Men prøver å holde meg på minimum 1-2 ganger om dagen :)
I "i'm pregnant" appen har de knipeøvelser. Altså den piper når du skal knipe og pause. Ganske greit å bruke, så man ikke jukser seg til å knipe kortere og færre ganger enn planen. Lett å komme ut av tellingen ;) Min står nå på fem sek knip, og tre sek pause x 10 :)
Takk for svar [emoji5] da starter jeg knipingen jeg også. Har flere apper lastet ned allerede, gikk litt bananas etter positiv test [emoji23] håper jeg husker knipingen uten foreløpig [emoji2]

Kniip!! :happy:

Back
Topp