Knipetråd

Neya

Forelsket i forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Lurt å lage en knipetråd slik at vi kan minne hverandre på å knipe litt:joyful: ikke sikkert dere som er førstegangsfødende vet om det. Viktig å gjennomføre for at man ikke skal få problemer med inkontinens osv etter fødsel. Blir som å stoppe tissestrålen når du er på do.

Knip og hold i ca 5 sek, pause i 5 sek og gjenta 5 ganger kan gjøres overalt så ingen unnskyldninger. ;)

Så dytter vi tråden opp innimellom for påminnelse! :happy:

Oi, så spennende!! Har de som ikke/aldri har gjort kipeøvelser blitt inkontinent etter fødsel?

Oi, så spennende!! Har de som ikke/aldri har gjort kipeøvelser blitt inkontinent etter fødsel?
Jeg tror ikke jeg gjorde en eneste knipeøvelse med første, gikk helt fint :playful: Men knipeøvelser er sikkert ikke dumt. Kanskje jeg har mer behov for det nå som annengang :p

Jeg har sluntra unna kniping, og etter to fødsler (med endel sying) så må jeg knipe sammen beina når jeg nyser eller hoster Ellers går det galt. Uff. Hehe. Takk for tråden, nå skal det knipes!

Jeg har sluntra unna kniping, og etter to fødsler (med endel sying) så må jeg knipe sammen beina når jeg nyser eller hoster Ellers går det galt. Uff. Hehe. Takk for tråden, nå skal det knipes!
Synes det er litt rart at ikke jordmødrene er mer på med å si at man burde gjennomføre knipeøvelser. Når det er første svangerskap så er det jo ikke alle som er klar over det. Kjipt å måtte lære det på den harde måten..

Synes det er litt rart at ikke jordmødrene er mer på med å si at man burde gjennomføre knipeøvelser. Når det er første svangerskap så er det jo ikke alle som er klar over det. Kjipt å måtte lære det på den harde måten..
Ja det er jeg helt enig i. Går jo like mye på en psykiske helsa som den fysiske når man mister kontrollen sånn. Nå er det ikke så ille hos meg, så lenge jeg ikke hopper på trampoline så klarer jeg meg XD Heldigvis er det aldri for sent å begynne å knipe!

Skriver mens jeg kniper :D Er helt ny i forum og å ha kommet forbi uke 12 i et svangerskap. .... Er det virkelig viktig å begynne å knipe så tidlig i svangerskapet?

Synes det er så kjedelig å gjøre knipeøvelser. Fant en app (helseoversikt) der man får veiledning og den holder tellinga. Nå er det enklere å huske på øvelsene, og gøy når man kan velge et vanskeligere nivå.

Synes det er så kjedelig å gjøre knipeøvelser. Fant en app (helseoversikt) der man får veiledning og den holder tellinga. Nå er det enklere å huske på øvelsene, og gøy når man kan velge et vanskeligere nivå.
Ja den bruker jeg også :hello2

Back
Topp