Knipeøvelser...

68Fastback

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Februarlykke 2022❄️
Jeg må innrømme at jeg har slurvet med knipeøvelsene:meh: Jeg vet jo SÅ godt hvor viktig det er, og hvor mye det forebygger... Men, jeg har slurva fælt dessverre.. Helt frem til ei venninne faktisk forklarte meg, i detalj, hvordan det var å oppleve livmorprolaps/fremfall:nailbiting: Dette var for noen uker siden.. Og etter det har jeg gjort knipeøvelser 2-3 ganger om dagen! Og jeg føler virkelig forskjell..! Jeg har ikke kjent at det har vært noe problem der nede fra før, men etter noen uker med øvelsene merker jeg at det er strammere og alt føles bedre. Er det flere enn meg som tør å være ærlig om å ikke ha prioritert dette fra starten?:joyful:
Jeg har iallfall fått et helt nytt syn på viktigheten av det..;)

Takk for påminnelsen!
Jeg var flink i begynnelsen, men det hsr dabbet av de siste månedene.
Mamma minnet meg på det forrige uke, så da har jeg begynt igjen.
Og helt enig med deg; det blir lettere å gjennomføre det etterhvert som man blir sterkere :)

Jeg kniper og kniper, og har gjort det en stund! :) Men øvelsene har tydeligvis ikke en sjans mot kraftig forkjølelse :hilarious: Jeg må jo bare le av det, men er også litt lei av å tisse på meg annenhver gang jeg nyser :joyful: Nå går jeg rundt med nattbind :facepalm:

Jeg hadde det sånn en stund, at det kunne komme litt ved nysing... Men det er bedre allerede, etter noen uker med kniping:joyful: Fort gjort å glemme.. Men det var skikkelig ille å høre hvordan hun venninna mi har det.. så jeg tenker det er bare å knipe i vei:p

Jeg glemmer av det skikkelig mye, helt til jeg kjenner at jeg må nyse. Hvis jeg ikke får gjort riktig tiltak da, så går det galt. :sorry::rolleyes:
Hva pokker skal jeg gjøre for å huske å knipe da?

Jeg har laget en rutine på at jeg tar en knipe-økt etter frokost og middag ;) Da sitter jeg, eller ligger på sofaen.. Og så tar jeg alltid en rett etter at jeg har lagt meg i senga om kvelden.. Nå har det faktisk utrolig nok blitt en vane:D

Har ikke fått noe informasjon eller hørt om knipeøvelser:( er uke 32 nå noen som har en oversikt over dette?:) tenker det er ikke for sent å begynne :)

Jøss, det syns jeg er veldig rart at du ikke har fått info om..!? Nevn det for jordmor neste gang, for sånt mener jeg de er pliktig til å informere om:bored:
Det er ikke for sent å begynne nå nei;)

Jøss, det syns jeg er veldig rart at du ikke har fått info om..!? Nevn det for jordmor neste gang, for sånt mener jeg de er pliktig til å informere om:bored:
Det er ikke for sent å begynne nå nei;)

Skal ta det opp ja:) heldigvis så har jeg ikke problemer enda men det kan jo komme så greit å forebygge :)

Dette har jeg vært kjempedårlig på- takk for påminnelsen, hehe. Det begynner i grunn å bli vanskelig med både nysing og latterkrampe nå :hilarious:

Har heller ikke fått noe info om dette hos jordmor, så gjerne del med meg ulike øvelser og tips:))

Jeg kniper og holder 5 sek, så 5 sek pause osv ca 15 ganger..
Så gjør jeg det samme igjen, men kun 2 sek, så 2 sek pause osv.. 15 ganger..
-så kniper jeg så hardt jeg kan mens jeg teller rolig til 20.

Dette gjør jeg 2-3 ganger daglig..

For å klare å knipe riktig må man faktisk øve litt;) Man skal bruke musklene rundt skjede/mellom skjede og endetarm. Stramme/knipe sånn at hele området «trekkes sammen/oppover/innover» på en måte..
Ligger mye beskrivelser om dette på nettet:)

Back
Topp