Knekt lilletå å galleblære full av stein..

Tone_80

Gift med forumet
I går va æ på UL m galleblæra å ganske rikti, full av stein! Så full at dæm ikke såg den på skjemen for d vart bare grått der den va..[&:] Så må på ein UL te før dæm veit ka dæm ska gjør.. Å i dag sparka æ lilletåa i kjøkkenstol'n te Othelie å den e STOR å VOND!! [&:][:@]
Trur d må tippes lotto i mårrå ferr nu må d kom nå flax her![:D]

Oi! Ja da er vi fler her som sliter med gallen. Jeg venter på operasjon. Hadde fire anfall på to måneder. Nå har det ikke vært noe den siste måneden, men jeg kjører skikkelig nazikosthold her, så det er nok derfor. Heldigvis er jo dette noe de kan fikse da. Har du hatt anfall? Huff, blåse på både tåa og maven.

ORIGINAL: goldpen

Oi! Ja da er vi fler her som sliter med gallen. Jeg venter på operasjon. Hadde fire anfall på to måneder. Nå har det ikke vært noe den siste måneden, men jeg kjører skikkelig nazikosthold her, så det er nok derfor. Heldigvis er jo dette noe de kan fikse da. Har du hatt anfall? Huff, blåse på både tåa og maven.

Har hatt anfall jevnt i 4-5 år uten at dæm ha tænkt på at d kunn vær galleblæra, men bynt å kast opp ætter kvart anfalle i år så da tænkt dæm på d..[&:] Av en eller annan grunn (har sikkert me kostholde), så har æ mæst anfall på høsten, vinter'n å vår'n å nesten ingen på sommer'n.. Så nu har æ litt fri fra anfallan..
Ska du fjern den eller knus steinan?

Stakkars deg da! Så vondt du må ha hatt det[:o]
Er vist typisk at unge, og ellers friske mennesker ikke får gallesteinsdiagnosen før det går laaaang tid. Mange leger tror at det kun er gamle, tjukke damer som får det. På legevakta i Oslo skjønte de det heldigvis med en gang. Men fastlegen min tvilte likevel på at det kunne være det, for jeg var jo ung og normalvektig...[&:]
Har fått beskjed om at man ikke kan knuse gallestein. Man opererer ut galleblæra (er vist bare nyrestein som knuses med laser). Det blir som regel veldig godt resultat, og man kan leve helt som normalt uten galleblære. Blir veldig godt å slippe å engste seg etter hvert måltid. Har hatt en periode nå, hvor jeg har vært redd for å være alene på kvelden, feks, fordi alle anfallene mine har kommet da. Den ene gangen var mannen min på jobbfest ute på fjorden. Leander lå i vugga og skreik, mens jeg lå på gulvet og gispa etter pusten og vrei meg i smerte. Det var helt jævlig. Heldigvis kom anfallet da mannen min var på veg hjem.

Her skal det ingenting til før jeg får anfall, virker det som. Fikk det etter ei sbrødskive med røykalaks, og en annen gang etter å ha drukket et glass oboy. Må være superforsiktig med maten.
Fikk et tips av en kirurg på gastro-avd på Aker sykehus: Spis ingefær! Jeg har begynt å bruke mye av det i maten, og så drikker jeg vannmed ingefærpulver (sånn krydderpose) morgen og kveld, og hvis jeg tror jeg har spist noe som kan være riski.
Går rundt med en stor stikkpille med Votaren i veska i tilfelle det skal komme anfall mens jeg er ute. Har fundert litt på hvordan den skal kunne tas på diskre vis, om jeg er ute blandt folk[&:][:D] De kommer jo så plutselig disse anfallene, og er så voldsomme, så man trenger liksom å ta smertestillende ganske raskt om det skal hjelpe noe særlig. Jeg har tre av fire ganger måttet dra på legevakta og få sprøyte med smertestillende i tillegg til voltarenpilla jeg kan ta hjemme. Den gangen jeg ble hjemme, måtte det to piller til før jeg kunne slappe sånn noenlunde av.

Beklager, ble fryktelig langt dette. Håper du rakst får behandling for dette nå. Du har jammen meg venta nok!

Klem

Uff e trasig når man har små ja.. Ha ett anfall da æ mått ring ætter hjelp te å pass Othelie æ å ein gang greid itj æ å amm hu å d va før hu likt mme [&:] Mamma har operert bort galleblæra å oldemor har gjort d (å mormor plages m nå samme smertan), så spørs om d kan vær arveli te mæ.. Må pass sæ for enkelte typa mat om dæm fjerne den veit æ, men d kan gå sæ te me åran..
Håpe på d bæste ferr både mæ å dæ![;)]

Ska prøv tipse ditt om ingefær! Har ingefærtabletta som æ kjøpt da æ va gravid pga kvalme [;)]

Bestemoren min fikk også fjernet galleblæren sin for mange år siden. Hun er nå 97 år og frisk og rask[;)] Vet at hun har spist akkurat det hun har hatt lyst på i ettertid.

Det er absolutt arvelig, dette her, ja. Synd at du har måttet gå med det så lenge før legene fant ut av det. Jeg fikk første anfall natt til 1.mai i år, og var på ul to dager senere, hvor mistanken ble bekreftet. Hørte om ei jente som fikk diagnosen "psykosomatiske smerter", og som ble alvorlig syk før hun ble tatt på alvor. Er ikke helt ufarlig når de steinene kommer på avveie eller setter seg fast skikkelig. Man kan bli VELDIG syk da, og det kan faktisk stå om liv.

Bestemoren min fikk også fjernet galleblæren sin for mange år siden. Hun er nå 97 år og frisk og rask[;)] Vet at hun har spist akkurat det hun har hatt lyst på i ettertid.

Det er absolutt arvelig, dette her, ja. Synd at du har måttet gå med det så lenge før legene fant ut av det. Jeg fikk første anfall natt til 1.mai i år, og var på ul to dager senere, hvor mistanken ble bekreftet. Hørte om ei jente som fikk diagnosen "psykosomatiske smerter", og som ble alvorlig syk før hun ble tatt på alvor. Er ikke helt ufarlig når de steinene kommer på avveie eller setter seg fast skikkelig. Man kan bli VELDIG syk da, og det kan faktisk stå om liv.

Fleir som ha spurt mæ om d ikke e psykisk å.. Jævli irriteranes når æ veit korr ondt æ har![:@]

ORIGINAL: Tone_80

Fleir som ha spurt mæ om d ikke e psykisk å.. Jævli irriteranes når æ veit korr ondt æ har![:@]

Huff, ja de smertene er så grusomme, at det er virkelig ikke noe som bare sitter i hodet. Skjønner at du blir forbanna da, ja.
Håper det blir bra for oss nå. Regner med at det blir operasjon i september på meg. Gruer meg, men det skal bli så godt å få det overstått. Rart å tenke på at det skal fjerne et organ fra kroppen min da[:-]

Back
Topp