Knekkebrød

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Når begynte dere å gi barna knekkebrød? Hun er ikke så glad i brød men liker kjeks. Så tenkte knekkebrød men det knuser jo så veldig at jeg er bekymret for at hun setter det i halsen. Evt noen sunne kjeks siden det virker som hun liker konsistensen.

16 mnd og er ikke så glad i fast mat, vil helst ha most mat og grøt.

Husker ikke når gutten min fikk knekkebrød første gang,men var nok halvannet år tror jeg. Det er jo mange forskjellige typer, og noen lager ikke så store smuler når du spiser eller er så skarpe. Prøv deg frem ☺

Tja, han var rundt 1 år tror jeg.
Har du prøvd med skorpe/kavring forresten?

Tja, han var rundt 1 år tror jeg.
Har du prøvd med skorpe/kavring forresten?

Nei det har jeg ikke prøvd, så for meg at de er litt veldig harde :P Lurte på om jeg skulle prøve og riste brødet på en panne og se om hun liker det. Men kan kjøpe en pakke kavring!

Hun gnagde på knekkebrød da hun begynte å klø for å få tenner, ca 8 måneder. :p

Nei det har jeg ikke prøvd, så for meg at de er litt veldig harde :p Lurte på om jeg skulle prøve og riste brødet på en panne og se om hun liker det. Men kan kjøpe en pakke kavring!
kavringen blir fort myk når den gnages på, samt at det kan være godt for kløende gommer =)

Når begynte dere å gi barna knekkebrød? Hun er ikke så glad i brød men liker kjeks. Så tenkte knekkebrød men det knuser jo så veldig at jeg er bekymret for at hun setter det i halsen. Evt noen sunne kjeks siden det virker som hun liker konsistensen.

16 mnd og er ikke så glad i fast mat, vil helst ha most mat og grøt.
Her fikk hu det med en gang hu hadde tenner. Hs sa at knekkebrød og flatbrød ( som min datter elsker) ikke er farlig. Boller derimot er det fordi de sveller når de blir våte i forhold til knekkebrød som bare blir mykt.

Mi på 17 mnd elsker knekkebrød med smør på:) Har fått kavring siden hun var 8mnd, og knekkebrød siden hun var ca ett år tenker jeg.

Min på 22 måneder har spist lyst knekkebrød en stund. Prøvde havreknekkebrød en gang, men da satt hun i halsen så det får hun ikke mer!
Må vente til hun får flere jeksler isåfall

Gutten min på 14 mnd har fått knekkebrød siden han var rundt året. Han har bare fire tenner, men får godt til å knaske knekkebrød :)

Back
Topp