"Knekke lyd" i hofta

*marieb*

Forelsket i forumet
Jeg har en liten gutt på to år og tre mndr og i det siste har jeg merka når jeg steller på han at det blir en "knekke" lyd i ene hofta når jeg tar foten til siden for og vaske han. Høres skikkelig ekkelt ut.
Noen som har kjennskap til hofte feil og som vet om dette kan være ett tegn på at han har noe feil med hoften???
Han går normalt og faller ikke mye...[8|]

ORIGINAL: LinnHege

hmm jeg veit ikke..
men på sykehuset sjekka dem jo hoftene til marcus og da sa dem
at hvis dem hørte en "knekke" lyd så var det noe feil

så tror jeg ville dratt til legen med det..
kanskje han får sånn pute..[8|]

Pute er han vel for stor for og bruke,i verstefall er det vel gips eller skinner.[:o]
Tror jeg skal ta en tlf til hs og høre med hun,burde vel få det sjekket tidligst mulig hvist det er noe feil

Huff,håper det ikke er noe i veien med hoftene.Er en ting å bruke pute når de er små men syns der høres mye værre ut og må ha gips eller skinner når de er blitt så store som gutten min.Får jo ikke leke og hærje slik som andre unger da[&o]

Det knakk ofte på emg når eg var liten, og eg var fødd med lause hofter (Hofteledds dysplasi) 

ORIGINAL: *marieb*

Huff,håper det ikke er noe i veien med hoftene.Er en ting å bruke pute når de er små men syns der høres mye værre ut og må ha gips eller skinner når de er blitt så store som gutten min.Får jo ikke leke og hærje slik som andre unger da[&o]

nabogutten hadde skinner og han løp rundt sammen med dem andre
barna og sparka fotball osv.. eneste var at han løp og gikk litt rart

Fikk han til det da??
Ei jente her hadde skinner og hun satt i rullestol for hun ikke klarte å gå..[:o]

ORIGINAL: M@mm@08.12.07

Det knakk ofte på emg når eg var liten, og eg var fødd med lause hofter (Hofteledds dysplasi) 

Hadde du pute da du var lita da?

Ja eg satt i puta til eg var over året. Ennå så kjenner eg at hoftene mine ikkje er heilt som dei skal (34 år seinare). Det er vondt når eg ligger på dei. UL og røngten viser att alt er i orden.

(å, kult, mitt 900`de innlegg her på BV [:)])

[8|]Jeg har den knekkelyden i perioder. Legen kaller det "snapping hips". På meg kommer det av at jeg har lite leddveske i perioder. Ingen HD - eller noe ,har aldri hatt det heller. Håper han bare har lite leddveske ,og at det går seg til av seg selv - men få det undersøkt![:)]

ORIGINAL: MICAmor

[8|]Jeg har den knekkelyden i perioder. Legen kaller det "snapping hips". På meg kommer det av at jeg har lite leddveske i perioder. Ingen HD - eller noe ,har aldri hatt det heller. Håper han bare har lite leddveske ,og at det går seg til av seg selv - men få det undersøkt![:)]

Ja håper det ikke er noe værre en det,han har jo ingen plager ellers som kan tyde på at noe er galt[:)]

nabogutten hadde skinner og han løp rundt sammen med dem andre
barna og sparka fotball osv.. eneste var at han løp og gikk litt rart

Fikk han til det da??
Ei jente her hadde skinner og hun satt i rullestol for hun ikke klarte å gå..[:o]

jo han løp rundt (snakka akkurat med mamma så jeg ikke sier noe feil[:D])
den skinna var festa fra kneet og opp til rumpa rundt hoftene el noe..

men han kunne ikke stå på begge beina samtidig.. så når han skulle stå stod han
og "hoppa"fra fot til fot om du skjønner..[:)] (får beina spriker jo veldig)

Så kjekt at han fikk til å være aktiv da[:)] Ho jenta her fikk til og sykle litt men ikke lange turer,gikk litt med krykker men satt for det meste i rullestolen

ORIGINAL: Ihne

Eldste gutten min hadde sentoppdaget hd. han var 4mnd når det ble oppdaget.
han måtte bruke pute i 2uker for å få beina i sprik. Så brukte han skinne i over 1år.
Uka før han fikk av seg skinna gikk han med den. De klarer fint å gå med sånn skinne.[:D][:D][:D]

Fordi om det knekker så trenger det ikke å bety at det er hd.
det finnes også en annen "sykdom" som også får på hoftene. Husker ikke hva den heter.Tror det er CLP. (vet ikke hva det står for) men den rammer som oftest barn i alderen 3-10år. Da må de bruke skinne. Den skinna er ikke lik den som de med hd bruker.

Om du lurer på noe ang hd så kan du bare sende meg en PM. Jeg har god erfaring akkurat når det gjelder sånn LIC-ortose.[:)]

Skal få det undersøkt og er det noe galt så skal jeg ta kontakt med deg[:)] er greit og ha noen med erfaring på området og snakke med[:)]

Back
Topp