Knaske is=jernmangel

Aleksing

Elsker forumet
*MIA*
Påskeliljene 2022 ❤️
Hørte i dag at det å ville knaske isbiter kunne tyde på jernmangel, er dette noe dere har opplevd? Dette er første svangerskap der jeg craver is, og ifølge resultat på blodprøver jeg fikk i dag så har jeg faktisk jernmangel også for første gang. Så, tilfeldig? Eller er det faktisk fakta?
 
Hørte i dag at det å ville knaske isbiter kunne tyde på jernmangel, er dette noe dere har opplevd? Dette er første svangerskap der jeg craver is, og ifølge resultat på blodprøver jeg fikk i dag så har jeg faktisk jernmangel også for første gang. Så, tilfeldig? Eller er det faktisk fakta?

Nei det tyder bare på at du er gravid. Sykt mange gravide som driver med det. Men en del gravide får jo også jernmangel uten at det er en sammenheng mellom de to
 
Hørte i dag at det å ville knaske isbiter kunne tyde på jernmangel, er dette noe dere har opplevd? Dette er første svangerskap der jeg craver is, og ifølge resultat på blodprøver jeg fikk i dag så har jeg faktisk jernmangel også for første gang. Så, tilfeldig? Eller er det faktisk fakta?
Jeg har jernmangel, men har ingen cravings på is foreløpig!
 
Ingen studier har vist noen sammenheng mellom mangler og cravings :happy:
Det må være en seiglivet myte, for det er til og med leger som sier det :laughing002
Greit å vite, syntes bare det var litt interessant at jeg aldri har hatt den cravingen, men på nr 4 dukket det opp sammen med jernmangel:shy:
 
Det må være en seiglivet myte, for det er til og med leger som sier det :laughing002
Greit å vite, syntes bare det var litt interessant at jeg aldri har hatt den cravingen, men på nr 4 dukket det opp sammen med jernmangel:shy:
Ja, leger er ikke eksperter på alt! Det er ett ekstremt stort fagfelt og de kan ikke oppdatere seg på all forskning som blir gjort.
 
Back
Topp