KNALLgrønn bæsj...

Kallenavn**

Glad i forumet
Dattera mi på snart tre mnd har hatt knallgrønn (gressgrønn) bøsj i snart en uke.... noen som vet hva det kan være? Virker som hun har litt vondt i magen innimellom. Og hun bæsjer veldig ofte.

min sønn hadde det en stund ca 1-2 mnd før det gikk over, husker ikke helt hva legen å helsesøster sa, men er ikke farlig. utskilling av mye gallesyre så bæsjen blir grønn, men hvis babyen har smerter, er det greit å sjekke uansett tenker jeg da.

Ta kontakt med lege.
Da sønnen vår var noen uker gammel, ble han veldig syk. Vi merket det med feber først. Den grønne bæsjen kom etter noen dager på sykehuset, og hos sønnen vår var det et tegn på oppvekst av bakterier.
Grønn bæsj hos så små babyer er et tegn på at noe er feil i tarmsystemet. Det kan være gallesyre, det kan være reaksjon på mat. Men det kan også være verre ting, så ta kontakt med lege.

Hva spiser du da? Jenta mi fikk grønn bæsj etter at jeg hadde spist ertesuppe en gang. Da var hun kanskje 6 uker og jeg fullammet, men idiot som jeg var så jeg ikke koblingen der før vi stod med en illskrikende baby med masse magevondt.
No more soup for you! tenkte jeg etter det... 

Da eldste her var noen måneder gammel hadde vi en lengre periode med grønn bæsj i alle mulige nyanser. Jeg forsket på det jeg spiste, uten å finne noe klart svar. Jenta virket heller ikke til å ha ubehag. Snakket med helsesøster flere ganger i denne perioden, og fikk til svar at om jeg ikke kunne koble det til ubehag ved spesiell mat var det stor sannsynlighet for at det kun var en naturlig forandring i bakteriefloraen. Gikk over etter hvert. Hvis det ikke gir seg, og hun uttrykker ubehag bør du ta kontakt med lege/helsesøster antagelig.

Lillesøster her fikk plutselig limegrønn bæsj, som så ut som lanoskum da hun var rundt en måned, hun hadde litt mageknip og sånn også. Når jeg sluttet å drikke melk gikk det over... Åååh, som jeg savner melk!

Morellskatten skrev:
Lillesøster her fikk plutselig limegrønn bæsj, som så ut som lanoskum da hun var rundt en måned, hun hadde litt mageknip og sånn også. Når jeg sluttet å drikke melk gikk det over... Åååh, som jeg savner melk!

HAr du kuttet ut alle melkeprodukter?

Jenta her hadde knallgrønn bæsj fra 3 mnd til ca. 5 mnd. Virket ikke som om hun hadde noe vondt, og jeg spiste/drakk ikke noen form for melkeprodukter i denne tida. Endret seg da hun begynte med fast føde. 

Kallenavn** skrev:

Morellskatten skrev:

HAr du kuttet ut alle melkeprodukter?

Nei, her hjalp det å kutte ut melkedrikking. Kan fremdeles spise mat med melk i, ost osv... Hun har også tålt fint vanlig mme de gangene hun har fått det.

Kan være hun reagerer på kumelkprotein. Hvis du ammer, så kan hun reagerer hvis du får i deg protein fra kumelk. Hvis du ikke ammer, så kan du kjøpe kumelkproteinfri mme på apotek, Nutramigen.

Det kan også være helt vanlig.. Lest det mange steder. dattera mi hadde det, og det var da jeg hadde mensen og når det var ferdig var bæsjen gul igjen. Det kan også være hvis du har mye melk og hun ikke får den fettrike melken

Back
Topp