Knall sterk eggløsningstest, negativ graviditetstest

Løvepote

Flørter med forumet
Hei alle sammen!:greet025

Ja, som overskriften beskriver, så har jeg altså knall sterk, positiv eggløsningstest i dag, men graviditetstesten slår negativt ut. Jeg er helt fersk her inne som prøver, og har lest meg opp på diverse forum og om syklusen etc,. Men det gjør likevel at jeg må spørre om deres erfaringer, for å kanskje gi meg håp om at det muligens er en spire som holder på å bygge seg opp, og at eggløsningstesten kanskje er et tegn på at den merker at noe er på gang? :smiley-ashamed005
Bør jeg kanskje vente noen dager før en ny graviditetstest?

Syklusen er jeg faktisk usikker på hvordan er nå da jeg sluttet på pillene 2.september i år (blødde fra 5/9 - 9/9), men er veldig utålmodig når jeg har vært såpass verpesjuk i lang tid og vi endelig skal prøve.:hello2 Normalt før jeg startet på pillene var den på 28-29 dager.

Er fullt klar over at det kan være en veldig sen EL, men siden jeg hadde symptomer på det tidligere i syklusen antok jeg at den var ferdig (testet ikke da..)..

En annen detalj jeg kan ta med er at om fredagen som var nå (29.september) fikk jeg noe som så ut som en litt oppløst seig, gummiball. Altså det lå i undertøyet og når jeg tørket meg. Følte det var noe spm hadde «falt ut» av meg så gikk på do. Var også veldig bløtt nedentil, men negativ EL-test den dagen. Kan det ha vært EL-utflod så mange dager FØR positiv EL-test?

De siste par ukene har jeg våknet for å gå på do om natten, noe jeg aldri gjør ellers. Vært småkvalm og litt svimmel til tider. Merket på kroppen at det er noe som foregår, men spørsmålet er hva... Forberedelser til EL eller graviditet:think005

I går kveld fikk jeg lette mensmurringer, som er verre i dag. Det verker og stikker nederst i magen, i tillegg til litt hodepine og småkvalme.

Beklager lang tekst med smått udelikate detaljer... :confused1
Håper noen har lignende erfaringer!

Last edited:
EL testen kan bli positiv rett før TR dukker opp, det ble den hos meg i hvert fall. Hvis det er HCG EL testen reagerer på ville graviditets testen blitt positiv også.... Men det kan jo også være sen EL som er på gang;)

Back
Topp