Knall og fall

Andrejuni

Andre møte med forumet
Ok, trenger noen råd eller gode ord.. holder på å bli gal av min samboer.

Han er hjemme på fulltid sammen med med og mini på 10mnd. Han tilbringer tiden sin foran pcn og gamer.

Jeg tilbringer all min tid med mini. Mini er veldig aktiv og skal klatre på alt mulig om dagen, og med det hender det at det blir knall og fall hvis jeg tar blikket bort ett sekund. Hvis mini gråter kommer samboer løpende og blir kjempe sur fordi at jeg "lot" mini falle. Mini kan bli skadet for livet fordi jeg ikke passer godt nok på. Vet ikke hva mer jeg kan gjøre, gjør virkelig alt jeg kan for å passe på, og ila 24 timer er det snakk om ett til to tilfeller med gråt.

Hvor mye er det egentlig vanlig at barn faller, det er vel normalt at de faller av og til?? Vi har gummipolstring på alle kanter og gummimat på gulvet.

Hilsen kjempe frustrert mor

Det er helt normalt at de faller, og det kan gjøre mer skade og ta de imot enn å la de dette. Sendte deg en pm :)

Er han hjemme og du er også hjemme?
I pappaperm burde han vel ha fått seg noen erfaringer allerede med å kombinere passe på barn og forsøke å gjøre husarbeid samtidig?
Normalt at barn faller, man må seff passe på at de ikke faller ut av sofa eller oppå spisebord osv. men det er helt vanlig at de detter og slår seg en del

Takk, godt å høre at det er sant som skjer.. mini har aldri falt fra høyde, kun fra sin egen høyde og små leker/bøker. Skal handle inn flere matter og polstre litt mer. Slitsom situasjon men er vel bare en fase. Takk

Sniker..
Å falle fra egen høyde får de da tåle, bare prøve få unna de skarpe kantene..
Her har vi ei som klatrer og faller fra stoler (altså, barnelenestolen, så ikke så høyt); akkurat SÅNNE ting prøver vi å gjemme litt unna, selv om det blir litt fall her innimellom. Men egen høyde er jo ikke så høyt.
Er da greit å erfare seg at det er ikke så farlig å snuble og falle over litt, for ungen også. Litt verre med høyere ting. Men vanskelig å polstre dem mot alt, og man kan jo faktisk ikke sy puter under armene på dem heller :p De må nesten falle et par ganger før de lærer seg å ikke falle. Man skal gjøre omgivelsene trygge, men kan ikke akkurat pakke ungene i et puteslott.

Hadde foretatt rollebytte lett. "I dag låser jeg meg inne med datamaskinen, du får passe mini." Så får han gjøre alt det du vanligvis gjør også, selvsagt.

Last edited:
Skjønner frustrasjonen, skuffende av samboer å oppføre seg sånn! Han kan da prøve selv å gjøre alt du gjør samt passe mini. Så kan du komme å klandre han på samme vis. Det er enn rævva følelse.... men tror ikke det skal være farlig fra egen høyde. Alternativt at du setter samboer til å gjøre husarbeid å du passer mini eller omvendt.... han burde vel vite nå at det er mini først og gaming sist?

Back
Topp