Knall og fall

Curly79

Elsker forumet
Mailykke <3
Junibollene 2023
Nå som snuppa er mer mobil og krabber overalt, og tror hun kan sitte selv, blir det litt knall og fall...

I går satt hun seg opp, slik hun pleier og støtter seg med en hånd. Men så tok hun en leke med begge hendene og dermed mistet balansen og gikk rett i gulvet bakover... Hun gjorde det på nytt og falt da fremover, leken skulle hun ikke slippe, så da ble det blåveis på haken...

Stakkars jeg får jo vondt av henne, men samtidig må jo hun få teste ut hvor grensen går for hva hun klarer... Misforstå meg rett, jeg er rett i nærheten og prøver så godt jeg kan å ta imot når jeg ser det går galt..

Flere som opplever dette om dagen??

Huff, nå fikk jeg et lite flashback fra da jeg passet tantungen min for første gang rundt denne alderen..

Hun satt selv på gulvet og min samboer kom hjem. Hundene ble glade og lagde litt oppstandelse. Tanteungen min snudde seg bakover for å se hva som stod på ferde og bang - rett i gulvet med bakhodet..!

Vi trøstet og sjekket over alt på hele ungen uten å se et merke. Da foreldrene kom for å hente barnet en snau time etterpå var det den svære kulen og blåmerke i bakhodet :( Kommer aldri til å glemme det blikket og den setningen fra foreldrene "hvordan skjedde dette?!"

Heldigvis var bestemoren til barnet hjemme hos oss på kaffe og fikk avverget anklagen :p

De slår seg nok endel i starten, vondt for både foreldre, barn og barnepassere :p

Jepp, hun prøver ikke å sitte enda men hun drar seg opp etter ting og prøver å stå; det hadde vært kult hvis hun faktisk hadde god nok balanse til å stå av seg selv. Hun slipper seg når hun har kommet seg opp i stående og deiser i bakken, klarer heldigvis å ta seg litt for de gangene jeg ikke er kjapp nok og får redda henne :p
Ellers blir det nok ikke mensa-medlemsskap på ungen; hun tror nemlig at hvis hun bare dunker hodet hardt nok i sprinklene på senga så slipper hun ut derfra.... Det resulterte i litt av en kul og en mamma som brukte resten av dagen på å finne nok "padding" til sprinklene så det ikke skulle skje igjen :p

Bare å belage seg på en del knall og fall fremover. Husker jeg sprang tulling etter storebror i huset når han var på den alderen. Har vært noen blåflekker og kule ja. Man føler seg litt hjelpesløs, men sånn er det bare. Bare vent til de skal lære seg å sykkle... huff, mammahjertet får nok noen skrammer i årene fremover ;)

Huff ja, det har blitt en del knall og fall:eek:
Hun har ikke helt kontroll på kroppen sin bestandig, pluss at hun er fullstendig uredd, så det er blitt en del gulblå merker i pannen og selvfølgelig på knærne som hun bruker for å komme seg frem.

Akkurat nå har hun også klart å klore seg flere steder i ansiktet , pluss at hun sikkert har 6-7 blåveiser i halve pannen.
Ser jo ikke bra ut, haha! Men hun får bare holde på. Jeg kan ikke gå med henne på armen hele tiden og hindre henne i å utfolde seg. Jeg ser på dette som en del av "opplæringen" hennes, og hun må bare få prøve seg frem og finne ut hvordan det fungerer.

Men det skal sies , at jeg får innmari vondt av henne til tider.... Gjør så vondt i hjertet mitt å se henne få vondt. Heldigvis er tørsten nær og det er fortsatt det aller beste å komme på fanget for en kos og "blåse på" av mamma❤️

Godt å høre at vi ikke er de eneste med kul og blåveis ;-)

Back
Topp