Knall og fall

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Lillingen på 15 mnd slår seg så fælt hele tiden. Faller og kakker hodet både her og der. Alltid et sår eller en kul i panna eller hodet. Passer jo på så godt jeg kan, men kan jo ikke akkurat pakke han inn i bobleplast heller. Er ofte i uforutsett situasjoner det skjer. Idag snublet han over muren i hagen og skallet hodet. Saftig kul og en liten skrubb.

Kan noen fortelle meg at de tåler en liten smell (og 100). Hilsen bekymret mor til en liten villbass ;-)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

de tåler utrolig mye ;)
husker godt den perioden selv :p så jo ut som om vi mishandlet henne til tider med blåmerker overalt, kul på kul og div sånne ting ;)
er en kort periode til de får bedre balanse :)

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

De tåler en go støyt.
Bare pass på at det ikke er fallhøyde fra en stol etc. Da bør du sjekke h*n førr hjernerystelse.
Men et lite dunk mot et bord etc så er det ikke så hardt som det ser ut som.
Og det er sånn de små lærer av. De må lære å finne balansen i kroppen. Og det medfører gjerne knall og fall.

Ja, det er sant. Han har gått et par måneder nå, og virker ut som om han tror han har litt bedre kontroll enn det han egentlig har :p Har ikke falt ned fra høyder, men må gå å passe på han hele tiden. Han drar ut kjøkkenstolene for å klatre opp på kjøkkenbordet osv. Liten apekatt ;)

Min gutt på 13mndr kom hjem med to flis i hånden, en kul i panna og verandaleppe fra bhg i dag. En meget aktiv knøtt som stadig skader seg uansett hvor mye man passer på :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Min siste har hatt sine knall og fall, og hodet er gjerne ofte utsatt dessverre.

Hun har falt fra både egen høyde, sofaen og tripp trapp stolen. Verste lyden var den fra tripp trapp stolen, men farligste falle var når hun ble løpt på, falt bakover og slo bakhodet. :( Fikk kraftig hjernerystelse. Gikk bra etterpå :) Hun ble akkurat bra nok før hun ble lagt inn.

Bakhode fall er det skumleste.Bare så jeg har sagt det, og det gjelder alle aldre. Bare vær obs på formen etter hvert fall. Er det opp og hopp og ut å løpe ikke noe til bekymring. Er dem lei seg, kvalme, trøtte så kontaktes legevakten med en gang.

Men jeg fikk beskjed om at det skal ganske mye til før det er farlig. Er du bekymret, ring HS eller til lege og hør. Bedre det enn å gå og lure :)

Her er det maaaange blåveiser/kuler i løpet av uka...alt må testes ut og da kaster han seg ut i det med hodet først :P Har sikra trappa ettersom det er verstingen her i huset :)

Kjenner til det. :-) mini her på 16 mnd har litt ferre merker enn før. Men han er jo overalt!!! Storebroren og. Helt normalt. :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Idag fikk snuppen en blå Donald duck kul i panna. Dansa så fint på gulvet før hun snubler i egne bein å ramler rett i sofa hjørnet. Sprang etter 3 minutter med kos. :p

Sent from my GT-N7105 using BV Forum mobile app

Vesla har hatt kuler, skrubbsår og blåmerker siden hun lærte å krabbe..
Hun er like klomsete som meg :P

Til og med ei av de ansatte i bhg som jeg jobbet med før sier dette.
Å jeg siterer: "Dattern din er den eneste som klarer og gå rolig over ett ryddig gulv. For så å gå på trynet med panna først i gulvet"

Jadda de tåler en støyt.. Bare å bli vandt med det og kjøp inn masse plaster :P

Dei tåler fantastisk mykje! Eldstemann var ein alltid-i-hundre snublegutt, og hadde nye kular og merker kvar dag. Han begynte ikkje å gå, han gjekk rett på springinga;)
Minstemann er mykje meir forsiktig, sjølv om det blir litt knall og fall der og sjølvsagt. Det kom seg forresten veldig i to års alder på største:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Gutten min er 23 mnd han har litt blåmärken å skrubbsår litt överallt. De värsta var när han ramla ute å slå seg . Blödde massa var livredd de var framtänderna. Men de var överläppen han slått i. Så han fikk en silikon överlepp.

Ja, det hører nok med i utviklingsprosessen. Kan bare ikke huske at storesøster var like aktiv :p

Ny smell idag. Snublet og slo seg i bildøra. I morgen kommer vi på besøk til svigermor med to kuler i panna og en blåveis på kinnbenet :p ;)

Back
Topp