Klyx eller mini klyster??

Nr 4 i august

Forelsket i forumet
Jeg bare lurte på hva vi får av klyster hvis vi får på sykehuset??
Om det er di store eller di små
Noen som har erfaring med og uten klyster?

Det vanligste er å få et 250 ml klystèr - saltvann.
En ligger på siden, JM setter klystèret, det går noen minutter og så kjenner en skikkelig dotrang. Regn med å måtte gå på do en del ganger etter hverandre med et par minutters mellomrom.

Anbefaler at du tar i mot tilbudet om klystèr; du kan hindre at du driter på deg under utdrivningen, og at du slipper å gå på do etter fødselen (les: sårt underliv med sting) + at det letter babyens passasje nedover fødselskanalen.

heh..da skal jeg absolut ta imot det tilbudet der ja..eller som jeg tenkte å ta det selv.
Ble frarådet på apoteket å ta det store, tenkte jeg skulle ta klysteret hjemme så jeg slapp tenke mere på det!
Men da skal hvertfall jeg kjøpe et 250ml klyster!

ORIGINAL: Framtida

heh..da skal jeg absolut ta imot det tilbudet der ja..eller som jeg tenkte å ta det selv.
Ble frarådet på apoteket å ta det store, tenkte jeg skulle ta klysteret hjemme så jeg slapp tenke mere på det!
Men da skal hvertfall jeg kjøpe et 250ml klyster!

Klyster KAN sette igen fødsel, sikkert derfor de frarådet deg å ta det. Et miniklyx (microlax) har ikke så mye effekt for det tømmer bare en pitte liten del av tarmen.
Anbefaler det på 250 ml ja, men lykke til med å sette det selv....hehe...klarer du det er du jammen meg god![:D]

må le når jeg ser det for meg!!vil jo se grotesk ut..eller perverst..off.. jaja, så kanjeg få meg en latter midt oppi det hele!![:D]

Veldig greit å få satt det på sykehuset syns jeg. Kan ikke se for meg at jeg skulle ha fått til å gjøre det der selv...

Jordmoren "tvang" meg til å sitte på do i en halvtime fordi hun mente jeg kom til å måtte på do flere ganger etter hverandre, men jeg var egentlig ferdig etter ti minutter...

Jeg hadde ikke klyster, dreit ikke på meg under fødselen heller. Veit ikke om det hadde noen betydning for utdrivningen.... Men hadde tatt det om jeg ble tilbudt altså, men fikk aldri tilbudet og rakk heller ikke å tenke på å be om det selv[;)]

Var kjempenærvøs for at jeg skulle drite ned hele jm og rommet viss jeg ikke fikk klyster, tenkte egentlig mer på det enn smertene som kom til å komme ved fødslen. Men det gikk fint uten[;)][:D]

jeg sybs det var velsig å greit å få satt det på sykehuset. jeg kom meg på do og fikk stekere rier slik at åpningsfasen gikk raskere:) ta imot tilbudet er mitt råd:)

jeg fikk ikke klystér, og jeg dreit bokstavelig talt i det også der jeg lå! fokuserte bare på smertene og sjenka ikke ekskrementer en tanke!

Jeg fikk ikke...
Men gikk å bomme-lomma på do av meg selv rett før åpningsfasen skøyt fart...
Åpningsfasen fra 3 cm til full åpning tok bare en time, selv uten klyster.

jeg vet ikke om det har skjedd med noe andre også men jeg har født 2 barn og begge gangene fikk jeg klyster, men etter fødslen så var jeg veldig plaget av forstoppelse( 1 to måneder) oh det var det verste[:'(] jeg har bestemt meg for å ikke ha klyster når jeg skal føde tredje barnet mitt.

Jeg har måtte ha det de to første gangene, fordi jeg skulle føde i badekar. Denne gangen får jeg ikke føde i badekar (de nekter det her i Krsand), menjeg håper jeg får klyster likevel, kunne ikke tenke meg no flauere enn å drite når jeg fødte[&:]

Ja, det sa heldigvis jm også når jeg snakka med ho igår! HAdde blitt passe stressa hvis jeg fikk beskjed om at det var helt uaktuelt[8D]

Æ fikk ikje telbud om d engang... Men d jikk heldivis bra at æ ikje fikk, va på do heile dagen før rien starta, så d va nok ganske tomt,jah[:)]

Min fødsel ble satt igang med modningstabletter. Vannet gikk  kl 5 om morgenen den andre dagen, og ca kl 22.30 om kvelden fikk jeg klyster. Etter ca 30 minutter startet riene.

Så, jeg tror ikke jeg hadde våget å tatt noe heavy klyster hjemme på egenhånd altså. Det er overhode ikke garantert at det setter igang noe, men det kan være det siste lille puffet som trengs for at riene skal starte.

Jeg fikk en flaske med saltvann opp i pumpen, jm ba meg hode det inne i noen min, men innen det første minuttet var gått, ba jeg henne pent om å trekke seg ut fra rommet [:D]
Satt på toalettet noen minutter, og neste gang jeg måtte bommelomme var vel 3 dager etterpå tror jeg...
Anbefales!

Riene mine roet seg selvfølgelig da vi kom til sykehuset. Ble spurt om jeg ville få klyster for å tømme meg og at det kunne få litt fortgang på riene igjen. Funka!
Sikkert ikke så lurt å ta det hjemme.
Dessuten presset han så på at jeg følte jeg måtte på do da han skulle ut, da var det godt å vite at jeg var helt tømt!

jeg fikk ikke klyster, og hadde tydligvis ikke bruk for det heller, for det kom ingenting under utdrivningsfasen (heldigvis) [:)]

Back
Topp