Klyster

Dilbertina

Forumet er livet
*Aprilbaby 2018*
Dette er ikke av de mest delikate temaene, men tanken slo meg plutselig: Har dere tenkt noe på om dere vil ha klyster når dere skal føde? Eller itl dere som har født; fikk dere det? Jeg kom på sykehuset ca halv elleve da min lille skulle ut, og fikk klyster relativt med en gang. Det var så jævli! Syntes egentlig det var verre enn selve fødselen!! Og den dumme jordmora som rennte ut og inn av rommet mens jeg satt på do! kaldsvetta og følte meg dødssyk. hehe. Kvart over to var gutten ute, og skikkelig vondt var det først ved pressingen. Så jeg ser OVERHODE ikke mørkt på å føde igjen, men klysteret derimot.. Men på en annen side hadde kanskje ikke fødselen gått så greit og raskt uten... Og det er ikkeno' stas å gjøre på seg heller[&:] Noen erfaringer/formeninger?

Jeg fikk ikke spørsmål om det en gang, fikk det heller ikke. Har forstått det slik at det ikke er spes. vanlig.

til meg var det omvendt.. fikk ikke spørsmål om jeg ville, jeg ble dirigert.. Så var jeg 17 år og rimelig lite informert om hva som var vanlig og ikke. Men mye kan vel ha forandret seg på åtte år..

jeg fikk det to av tre ganger....og den ene gangen jeg ikke fikk så kom det avføring under fødselen.....det var da oxo en hjemmefødsel som skjedde rimelig fort.
Synes det var greit, men ekkelt med klyster, men det er bare til man har fått av seg det verste...veldig rar konsistens på de greiene, det er det som er ekklest[:)]bedre det en å gjøre på seg...det var mye ekklere....selv om man ikke bryr seg mest om det på det tidspunktet.

ja, det er nok det jeg tenker også. Bedre å slite litt i forkant i stede for å uroe seg for å gjøre på seg....

Jeg vil gjerne ha klyster, men gleder meg ikke så veldig [:-]
Heller litt ubehaglig før enn ingen kontroll under fødselen da.

Har hatt en fødsel med og en uten. Jeg vil helt klart velge å få igjen. Synes ikke selve klysteret er noe problem å få, og jeg fikk dofred. Andre gang ble jeg spurt, men jeg hadde vært på do flere ganger etter at riene begynte, så jeg trodde ikke det var nødvendig. Men da kom det noe under pressingen, greit å slippe det. Et klyster kan dessuten få litt fart på riene, hvis det går litt tregt.

Gud, enda en ting å bekymre meg over...

*ta seg til hodet og finne et sted under jorda*

Flaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaut gitt!!!

Kan noen forklare meg hvordan dette med klyster fungerer? [8|]

jeg har tenkt litt på det her, men jeg tror jeg vil ha klyster, ja jeg vet de sier det er vondt men vil jo ikke få avføring oppi det hele heller, selv om de sikkert er vant til det, så føler jeg det flaut[:)]

jeg var fast bestemt på at DET skulle jeg ha.. Men det blei liksom aldri noe tid til det i det hele tatt!! Gikk heldiigvis bra da.. skjedde ingenting takk og pris [:D]

Det er vistnok ganske normalt at det kommer litt under fødselen.
Jeg er litt av den typen som ikke liker å gå på do hos andre, skrur på vannet og vifta og lukker alle dører mellom stua og badet når jeg er på do hjemme også, vil ikke at noen skal høre meg liksom. Så dette er fryktelig ekkelt å tenke på! Liker ikke helt det Misin sier om at jordmoren kom ut og inn av rommet mens hun var på do heller. Det må da gå ann å få være i fred vel??

Første gangen fikk jeg klyster, og fikk tømt meg skikkelig. [:)] Er jo ikke godt å sitte på do med kraftige veer, men var glad for å få gjort det slik at det ikke kom under fødselen[;)]

Andregangen begynte fødselen at jeg var dårlig i magen, og fikk gjort MASSE før vi reiste til sykehuset. Trengte da ikke klyster, og det kom heller ingenting under fødselen.[:)]

Hadde jeg ikke på do i det siste hadde jeg iallfall valgt å få klyster!

Jeg fødte i badekar, så jeg måtte ha klyster... Og uansett hvordan jeg skal føde denne gangen, så vil jeg ha klyster da og. Jeg kan ikke tenke meg NOE som er så flaut som å bæsje da!! Jaffal ikke nå mannen min er der.. hehe... de andre som er til stede er vel vant til det... men nei... Jeg kommer til å knipe til jeg får klyster......

Jeg prøver igjen. Kan noen forklare meg hvordan dette med klyster fungerer???

det har jeg skjønt.. men hva er det som blir gjort? hva er et klyster?

begynner å føle meg litt dum her... [8|]

Ingenting er for dumt å spørre om....[:)]

De fyller ei væske (klyster) opp i endetarmen din, denne virker ei stund før "splæsj" så tømmes nedre del av tarmen...[:D][:D]

Takk!
Og fysj! men det er vel en fordel... [8|]

Kanskje litt dumt hvis dem setter klysteret litt for seint, du ligger der med de pressriene...så bare spruter det ut. ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆSSSSSJJJJJ[:'(][:'(] Har hørt om det også[:D]

Back
Topp