klyster!

Eflisabeth

Betatt av forumet
når man tar klyster tar det da lag tid før tarmen er tømt?[&:]

Jeg tok det denne gangen. Det var fordi jordmor annbefalte det da hu skulle ta vannet. Etter at hu hadde satt det gikk det noen minutter og da følte jeg at jeg måtte på do. Det var skikkelig ekkelt og prøve og holde det inne mens riene pågikk.
For meg tok det ikke lang tid ihvertfall.

Tok ikke så lang tid med meg heller... Prøvde å holde det inne så lenge som mulig, men til slutt måtte jeg gi meg. [8D] og det var ikke måte på resultatet! Grrrrsj.... [&:] men det gjorde godt, ja! Er jo egentlig bare en bagatell i forhold til det som kommer senere.

Det er ingen slange nei.. Er en helt tynn, ca 3 cm lang plastdings som settes inn.. Vanskelig å forklare, men det er ikke ille!

Denne gnagen valgte jeg å ta det og satte det selv. Fikk ei lita flaske på 120 ml med klyx og spruta inn ca halvparten for jeg hadde ikke så mye i tarmen. Fikk beskjed om å holde igjen så lenge jeg klarte og holdt meg vel i 2-3 min før jeg måtte på do. Hvis du ikke vil ha klyster så kan du også si nei eller så kan du sette det selv hvis du synes det er ekkelt at andre gjør det. Anbefales å ta det så tidlig som mulig så du slipper å tømme deg mens du har megasterke rier. Det er ikke godt å sitte på do da!!!

må sambo være i samme rom da?syns det virker litt ekkelt jeg...

hørt om noen som kjøper sånn engangsklyster på apoteket og tar det selv hjemme.er det noe å anbefale???

tar ikke så lang tid nei... du får beskjed om at du må holde igjen litt før alt kommer.. ikke lett det:P

Man får ikke tilbudet fordi mange fødsler starter med dårlig mage.. Men jordmora mi sa at jeg kunne be om det om jeg ønsket det.. Noe jeg virkelig gjør, fordi jeg er livredd for å drite ned fødestua.. I tillegg til at magen min er KNALL hard for tida å jeg vil ikke at noe skal sperre for å få ungen lett ut!

Jeg fikk ikke klyster. De ville ikke ta det pga. omstendighetene... Men gjør det, for jeg tror faktisk jeg dreit i senga under pressinga... Jævlig kult m masse folk tilstede... not!!!

ORIGINAL: angelina

Du trenger sikkert ikke å være i samme rom som sambo når dette pågår! - dersom du ikke vil det. Han kan jo bare forlate rommet en liten stund og komme inn  igjen, er ikke sikker han har sååå lyst til å være med heller?? hehe[;)]

Tror faktisk de fleste sykehus har egne rom for dette, med en benk og en do på, slik at man får være litt i fred! - Men jeg aner ikke hvordan de praktiserer det foran en fødsel.

hehe..nei,kan liksom ikke forestille meg at det må være så kjekt for sambo å være med inn..hehe[;)]

det er bra at det ikke bare er meg [;)]

Fikk ikke klyster fordi vannet var gått.. men det kom helt sikkert ut noe sammen med babyen, men det driter man i når man ligger der.. de rydder og steller rundt deg hele tiden.. de prøver jo å holde det litt hygiensk der nede for å hindre infeksjon i eventuelle sår og rifter..[;)]

Back
Topp