Klyster

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Kommer dere til å takke ja/be om klyster? Er usikker på det jeg.
Hvor/hvordan settes kateter?

Alt man lurer på.

:)

Tror jeg skal spørre jordmor om det, har hørt det var vanlig før men har ikke hørt noe om det nå.
Kommer til å se det litt ann, men klyster er ikke vondt, bare litt ubehagelig.
Da jeg var liten var jeg mye plaget med forstoppelse og fikk klyster ofte, så jeg er godt vant med det hvertfall.

Sist gang spurte jordmor om jeg ville ha klyster. Jeg takka ja, og sendte mannen ut for å ta seg en røyk så lenge ;) Kommer nok til å takke ja denne gangen også. Det er jo ikke noe digg å få den satt, eller å sitte på do etterpå. Men jeg foretrekker at det er tomt, og derav mer plass når ungen skal ut ;)

Vil også ha det, vil ikke risikere å få avf under fødsel....

Takker ja til klyster om jeg får spørsmål om det. Fikk det sist og var igrunn greit å få tømt seg :-) hehe

Godt å høre andres erfaringer!

Ordner selv før jeg reiser hjemmefra ;) miniklyx ;)

Jeg fikk det med han første... Lå lenge til observasjon. Merket ikke noe på det. Merket ikke at en gikk på do en gang :)

Jeg skal ha klyster, har skrevet det i fødebrevet mitt. Fikk det første gang, var veldig greit å ikke trenge å bekymre seg for det under pressinga. Andre gang (hjemmefødsel) hadde jeg ordnet med klyster som jordmor skulle sette når hun kom, men jeg hadde vært på do flere ganger i løpet av dagen, så da tenkte vi det ikke var nødvendig. For å si det sånn, jeg angrer på at vi ikke satte det! Så denne gangen skal det settes straks jeg kommer på sykehuset :P

Fikk ikke tilbud om klyster når jeg fødte sist og jeg trykket så følt under fødselen at jeg bæsjet littegran under fødselen. Men fikk klyster på barsel pga at alt hadde stoppet opp.

jeg er ikke redd for at det kommer avføring, jeg leste også at jordmødrene er godt vant med det. Så lenge det ikke er dumt for babyen eller noe. Hva er årsakene egentlig til å sette det?

jeg er ikke redd for at det kommer avføring, jeg leste også at jordmødrene er godt vant med det. Så lenge det ikke er dumt for babyen eller noe. Hva er årsakene egentlig til å sette det?
Det er ikke farlig, bare ikke særlig delikat. Selv om jordmødrene er vant med det, så er det ganske flaut. Og så skal jo kjæresten min være med, og jeg vil jo helst slippe å bæsje med han tilstede!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ordner selv før jeg reiser hjemmefra ;) miniklyx ;)
Virker jo praktisk å gjøre det hjemme, men hvor lang tid tar det før det virker? Tenk hvis jeg tar det, og så må vi plutselig kjøre til sykehuset? Det er jo ikke så kult.

For å gjøre bedre plass til babyen og for å slippe å bli veldig flau :) Det kan jo fremdeles komme litt selv om man har satt klyster, men da kommer ikke en hel ladning iallefall...

Virker jo praktisk å gjøre det hjemme, men hvor lang tid tar det før det virker? Tenk hvis jeg tar det, og så må vi plutselig kjøre til sykehuset? Det er jo ikke så kult.

For min del virket det umiddelbart. Under første fødsel satte jordmor det mens jeg lå på siden i senga, og så fikk jeg beskjed om å holde igjen så lenge som mulig. Tror jeg klarte å holde gjennom et par rier, så kanskje ti minutters tid ca, før det bare var å løpe på do :P

Back
Topp