Klyster..

millemari

Elsker forumet
♡ Maibarna ♡
Jeg må bare spørre.. hvordan settes egentlig klyster? Og kateter?

Nærmer meg fødsel, og det er dette jeg går og tenker på.. jadda..

Klyster er som en bitteliten vanndusj du får stappa oppi 2'ern ;)

Kateter veit jeg ikke hvordan man setter, men husker at det var langt fra behagelig. :P

Klyster, et no de tar inn i rompa, merker det ikke så kniper du igjen i 5 min. og ut kommer det som skal:) Kateterer vel ikke akkurat vanlig hvis ikke det er en uvanslig fødsel. Da settes en slange opp i urinrøret, det kan være ubehagelig men ikke vondt., og ut kommer da urinen i en pose

Miriamsmams skrev:
Klyster, et no de tar inn i rompa, merker det ikke så kniper du igjen i 5 min. og ut kommer det som skal:) Kateterer vel ikke akkurat vanlig hvis ikke det er en uvanslig fødsel. Da settes en slange opp i urinrøret, det kan være ubehagelig men ikke vondt., og ut kommer da urinen i en pose

Jeg fikk dette midt i pressinga med Pernille, fordi de trodde blæra var full...noe den ikke var! :P Helt unødvendig altså.. men fikk jo lagt den inn igjen når jeg skulle ha ks...

Tror ikke du kommer til å tenke så mye på det da du ligger der med rier.. jeg fikk ikke tilbud om klyster.. men kateter fikk jeg..  jeg insisterte på å få gå å tisse selv, men hadde fått epidural så jordmoren hadde rett, jeg klarte ikke få ut en dråpe! dermed ble det kateter, gjorde ikke vondt i det hele tatt, bare kjentes litt.. 
Er mye rart vi tenker på i forkant, men lite vi bryr oss om da vi først ligger der :) 

Klyster er en tynn sak som blir ført inn i rompa, og så spyles det noe kaldt opp. Etter en stund må du løpe på do ;) Er ikke vondt men litt ubehagelig.

Kateter fikk jeg aldri så det vet jeg ikke.

Back
Topp