Klyster, hva er det egentlig,og hvordan fungerer det?

supernint

Elsker forumet
Vet at det er noe man kan få for å kvitte seg med avføringen som er i kroppen.
 
Men håper noen kan si litt mer om hva det er,hvordan det blir satt,virkning samt om dere anbefaler det?
 
Finnes vannklyster og oljeklyster vet jeg. settes opp i rumpa, sprøytes inn og så skal du holde deg fra å gå på do minst 5min. ikke behagelig, men bedre enn å bæsje på seg[:)]
 
De sier du skal prøve å holde det inne i 5 min, men for min del så gikk det 30 sekund så sprang jeg til doen med sammenklemt rumpe, sikkert litt av et syn, hihi..
 
Men veldig greit å få tømt seg før fødsel, synes ikke det var noe ubehagelig.. Du må bare veeeeldig på do..
 
Æ har sotte klyster på folk som skal opereres når æ jobba på sykehus. Men aldri fått det sjøl,det e egentlig en god del veska som man får opp i rompa..så skal man greie å holde det inne 5-10 minutt,men man ser jo at det e ganske så umulig for det ser ut til at folk får skikkelig bæsje trang med engang :D Blir spennanes å få det sjøl,for e jo greit å få tømt sæ før fødseln,vest man rekk det da...Men det finnes jo "miniklyster" og den tømme bare nederste delen av tarmen mens den andre tømme det meste..
 
hmmm, greit med litt info om dette ja... pleier det å være nok med sånn mini klyster eller?
 
ORIGINAL: *Lilly84*

hmmm, greit med litt info om dette ja... pleier det å være nok med sånn mini klyster eller?

 
jeg fikk en stor flaske vertfal...[:'(]
 
ORIGINAL: Manne85

ORIGINAL: *Lilly84*

hmmm, greit med litt info om dette ja... pleier det å være nok med sånn mini klyster eller?


jeg fikk en stor flaske vertfal...[:'(]

 
Jeg også...gikk ikke på do de neste to dagene jeg...
Men vet ikke hvor mye man kan få kjøpt på apoteket jeg...fikk bare satt på sykehuset jeg..
 
ORIGINAL: SivK

Det er såkalte miniklyster som settes på fødene. maks 250 ml. Og det er ingenting i forhold til det man får før operasjon. Da får man 2 liter 2 ganger på rappen.

Om mannen din er tilstede vet jeg ikke, men det er ganske diskret liten flaske og man kan jo bare be mannen gå ut og finne seg en kopp kaffe eller noe.


På KK får du grønnsåpeklyster, 1-2 liter.. Det fikk jeg sist.  Fikk sjokk når jeg så posen hun kom med.. men var veldig effektivt da [:D]
 
ORIGINAL: ElinR

er mannen tilstede når jordmor setter klysteret??[&:][8|]


 
Min mann var det., og toalettet var rett i rommet ved siden av, med en stor glipe under døra.. Så tror ikke de kunne unngå å høre hva som foregikk..
 
Jeg liker ikke å gjøre slikt forann mannen min, men der og da tenkte jeg ikke på det en gang. Du har vondere ting å fokusere på., hehe
 
ORIGINAL: marthemor09

Forsto det sånn når vi var på svangerskapskurs at dette ikke er vanlig prosedyre å sette lengre på Ahus siden kroppen ofe tømmer seg innen fødsel av seg selv.

Så jeg har ikke minste anelse.. [8|]

Men trudeba- den der var jo enorm [&:]

 
ÅH!???? Får man ikke det om man ber om det på Ahus`???Hjelpes!!!Vil gjerne ha det jeg....[8|]
 
Back
Topp