klypdyr

squisa

Elsker forumet
de er f**n meg over alt...
og en kløyp vilde... hu begynte plutselig å hyl grine, kjønte ikke hvorfor for hu bare lå der og ikke gjorde noe spesielt, så plukka jeg hu opp og da kom det en j*vel fram fra nakken hennes[:@][:@][&:]
fikk et lite merke i nakken[:@] også slapp den j*velen unna... nå veit jeg ikke hvor den er, og har helt noja for å legge hu på gulvet og sette beina på gulvet når jeg sitter i sofaen[:@][:@][:@]

noen tips på åssen jeg blir kvitt dem?

sånne ekkle insekter som klyper.....

ORIGINAL: siv B

er det saksedyr du mener?

de har vi også mange av, men heldigvis ikke så mange inne i huset. Kommer frem over alt på utsiden av huset om natta[&:]

jepp, de er overalt,[:@][&:][&:][&:][&:]

ORIGINAL: siv B

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5568&MainArea_5661=5568:0:15,3385:1:0:0:::0:0&MainLeft_5568=5544:55252::1:5570:7:::0:0

Litt info om disse smådjevlene for dem som ikke vet hvordan de ser ut.
Og hvis det er noen som har noen tips om hvordan man blir kvitt dem så regner jeg med både jeg og Squisa blir kjempe glad[:)]

Nederst i linken du la ut sto det litt om korleis bli kvitt dei ekle dyra [:D]
BekjempelseEn kan hindre saksedyrinvasjon ved å
  1. redusere formeringsmulighetene nær huset. Fjerne fuktig markvegetasjon som kan rotne, kompost og annet hageavfall, m.m.
  2. holde vinduer og dører i kjeller og førsteetasje tett lukket om kvelden og natta.
  3. pudre med insektmiddel langs grunnmuren og ved dører og vinduskarmer nær bakken.
Det er ikke hensiktsmessig å bruke insektmidler mot saksedyr innendørs unntatt i spesielle tilfeller lokalt som ved f.eks. kjellerdør, kjellervinduer, under en rist o.l. Det kan lages sperrebelter av insektmidler i pulverform. Dør- og vindusrammer må sprøytes med insektmiddel rundt hele karmen.

Jeg ville dratt til felleskjøpet å kjøpt noe. der har de masse forskjellig for krypdyr og det er billig.

Saksedyr er det verste jeg veit og... og d gjør faktisk skikkelig vondt når de klyper altså, nesten like mye som veps.. Har ingen triks om ermet.. [&:][:@]

huff.. vi bor hos svigermor og jeg så en sånn oppe ved lista i taket for noen dager siden!!! jeg får helt noooia!! hater krypdyr..

Back
Topp