Kluter eller engangsservietter?

1Hege

Forelsket i forumet
Bruker dere kluter (gasskluter) når dere vasker gullet deres eller engangsskluter?
Jeg har brukt gasskluter, men begynner å vurdere våtservietter.
Noen som har erfaring med hva som er best?

Blir de sår av våtservietter uten parfyme da?

ORIGINAL: Moira

Jeg kjøper de engangs klutene til libero jeg. De blir som vanlig vaskekluter når du har vann på dem[;)] Liker ikke å bruke våtservietter på dem når de er såpass små.

Like greit å bruke sånne engangs kluter, så slipper man å vaske så sinnsykt masse gaskluter hele tiden[;)]

Jeg skal kjøpe sånne, for å ha i bakhand og med på besøk, men bruker vaskekluter til vanlig. Kjøpte på bleieboden, sånne myke kluter, men ikke gas. Merket fort at vi har alt for få da.

Kjøper du engangskluter fra Libero på vanlig daglivarebutikker eller??

bruker nesten bare våtservietter uten parfyme med tilsatt aloe vera. ingen antydning til sårhet. bruker vaske kluter av og til, og er nøye med å smøre med en natursalve for følsom hud tilsatt sink [:)]

ORIGINAL: sjanetta

bruker nesten bare våtservietter uten parfyme med tilsatt aloe vera. ingen antydning til sårhet. bruker vaske kluter av og til, og er nøye med å smøre med en natursalve for følsom hud tilsatt sink [:)]

Kan du navngi disse produktene dine? [:D]

ORIGINAL: 1Hege

Blir de sår av våtservietter uten parfyme da?

Ble det her, så nå bruker vi gasskluter.[:)]

Det gjorde vi også, men Vilja ble rød og irritert på huden etter ca. to uker[:(]

Jeg kjøper de engangs klutene til libero jeg. De blir som vanlig vaskekluter når du har vann på dem[;)] Liker ikke å bruke våtservietter på dem når de er såpass små.

Like greit å bruke sånne engangs kluter, så slipper man å vaske så sinnsykt masse gaskluter hele tiden[;)]

samme her... pluss at de sa på sykehuset at det beste var å ikke bruke våtservietter uansett om det ikke er perfume i osv, så da var det bare å høre på de [:D]

Jeg bruker gasskluter jeg.. Kan ha vann på de og legge de i plastpose og dersom man skal noen steder.. Men har en liten pakke med våtservietter og, dersom krise.. [:)]

ORIGINAL: ¤fersken¤

Kan du navngi disse produktene dine? [:D]

er coop sine våtservietter med aloe vera, som faktisk kom ut best i test av tv2 hjelper deg for en tid tilbake siden- billige og gode[:)]
salven er kjøpt på apoteket og heter earth friendly baby, natural red clover diaper care cream[:D]

Vi å bruke libero tørrkluta, syns d e greiast æg. Våtservietta legg i stelleveska da, i tillegg t libero tørrkluta.

må si jeg er enig med moira her at en ikke skal smøre unødig. smører heller ikke hver  gang jeg skifter, men er god på å ha litt i "kantene"der huden stadig gnisser.
våtservietter bruker jeg nok fordi jeg syns det er lettvint og greit[:-] men hadde ikke fortsatt om jeg hadde sett tendens til rødhet og/eller sårhet. Så lenge en vasker av med vaskeklut med vann av og til slik at ikke våtserviett vannet sitter på huden, så ser det ut til å gå veldig greit.
håper det vedvarer[:)]

Vi bruke olje i tillegg på papirklutan da, d e godt t ungen i områdan d "gnisse" litt, åsså får d bort all bæsjn me en gang å [:)]

ORIGINAL: Beckymams

Vi bruke olje i tillegg på papirklutan da, d e godt t ungen i områdan d "gnisse" litt, åsså får d bort all bæsjn me en gang å [:)]

det var lurt[;)] skal prøves[:)]

kluter med bare vann her-og våtserveietter når kluter ikke er noe alternativ-ifølge helsesøster blir de såre av våtservietter enten med el uten parfyme,så hun frarådet bruk av dem-kun når vi var ute på tur-altså minst mulig[:D]

her bruker eg sånne kompress kluter, er egentlig til vasking av sår. de heter mesoft og er kjempe gode, kjøpes på apoteket. tar bare litt vann og eventuelt olje på. syns libero sine tørr kluter er litt stive.

Samme her.

Liker ikke bruke våtservietter på de når de er så små.. Men våtservietter er helt supert etterhvert som de blir større..

bruker euroshopper sine engangskluter med vann eller eventuelt litt olje på, syns ikke de er så stive som libero sine + at de er mye billigere.

Jeg smører ALDRI ungene om de ikke er blitt såre allerede... Det er faktisk noe av det dummeste en gjør[:-]
Da blir nemlig huden deres vant til å smøres, og da herder den ikke noe i det hele tatt, og det skal ikke noe til før de blir sår.

Det som er lurt er som sagt å smøre når de viser anntydning til å bli såre eller røde, men IKKE ved hvert skift eller flere ganger om dagen.

Kan telle på en hånd alle de gangene jeg har smørt salve i rumpa på mine unger[;)]

Selv om de våtserviettene er uten parfyme og alt mulig, så er det ikke like bra som vann og klut, mener JEG da, men har brukt våtservietter på de to eldste, og de har det da bare fint[:D][:D]

De har også noen sånne engangskluter på ICA her. De er nesten bedre (mykere) enn libero sine, som jeg også kjøper på vanlig matvare butikk. Rema har, og samme har ICA ++

Nei samme her, hvis snuppa er sår smører vi med zinksalve eller inotyol, det er kun da vi smører. Vi har hatt samme zinksalven leeeeenge[8D] Her bruker vi nesten bare våtservietter, men er sjelden sår..
Og man trenger ikke vaske de så lenge de "bare" har tisset, ivertfall ikke med våtservietter.

Back
Topp