Klumper i melken..

Sandra1987

Glad i forumet
Hvordan varmer dere opp morsmelk som har stått i kjøleskapet? Jeg ammer, men måtte pumpe m eg da hun hoppet over et måltid. Melken sto oppbevart på flaske med lokk i kjøleskapet i to dager. Da jeg åpnet den var det små hvite klumper i og det så ut som om den hadde skillt seg litt. Er det vanlig med litt klumper?

❤Prinsesse 14 juli❤

Helt vanlig! Fettet skiller seg

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Jeg rister alltid melken før den gies. Det fester seg fett i kanten på flasken og dette er viktig at barnet får med.

Jeg ristet flasken med melk og satte den i vannbad. Jeg vet ikke hva temperaturen ble, men melken var ikke veldig varm :) Klumpene forsvant da den ble varm :)

❤Prinsesse 14 juli❤

Helt normalt at den skiller seg. Vi bruker avent flaskevarmer, er en slags vannkoker, som ikke koker:) Tar 5 minutt så er flaska varm:D

Til info: Morsmelk er kun holdbar 48 timer dersom den er oppbevart i kjøleskap.

Helt normalt at den skiller seg. Vi bruker avent flaskevarmer, er en slags vannkoker, som ikke koker:) Tar 5 minutt så er flaska varm:D

Morsmelk holder seg i kjøleskap i 3-5 dager! :)

Termin 7.juli

Jeg leste på amme hjelpen sine nettsider at morsmelk holder seg ca 4 dager i kjøleskap. Min flaske har stått i to dager og den var helt fin :)

♡Prinsesse 14 juli♡

Morsmelk holder seg i kjøleskap i 3-5 dager! :)

Termin 7.juli

Hæ..? Var sikker på at det var 2 døgn jeg:P Men vet jeg 1 gang hadde en flaske med litt mm som var blitt sånn derre 50-52 timer gammel, tenkte å snike meg til å gi den, men den smakte surt! Så lurt å ta en liten smak før babyen får den om det har gått noe lengre tid. Lurt uansett igrunn:)

Den var ikke sur hvertfall. Jeg luktet på den og det luktet helt fint :)

Hentet fra ammehjelpen sin nettside:

Fersk morsmelk/oppbevaring i kjøleskap

• Melk som skal brukes innen 6-8 timer kan stå i romtemperatur. Dersom den skal oppbevares lengre, bør den settes i kjøleskap eller fryser så raskt som mulig.• Fersk morsmelk er holdbar i kjøleskap (4 grader) i 3-5 døgn. Melken bør ikke settes i døren, men inni kjøleskapet der det er kaldere.
• Tint, tidligere frosset melk er holdbar i 24 timer i kjøleskap

♡Prinsesse 14 juli♡

På sykehuset sa de to døgn i kjøleskapet. Opptil fire timer i romtemperatur og 6 mnd i frys over -18.

På sykehuset sa de to døgn i kjøleskapet. Opptil fire timer i romtemperatur og 6 mnd i frys over -18.

Jeg mener på å ha lest det er 6-8 timers holdbarhet i romtemperatur.

Var på letings etter tips for å gjøre flaske mating enklere, og da fant jeg på flaskehjelpen.no dette:
"Morsmelk er holdbar i romtemperatur i 6-8 timer, 2-3 dager i kjøleskapet og 3-6 måneder i fryseren, avhengig av temperatur og emballasje."

Kjipt at det er så mye forskjellig å finne!:/ Tror jeg holder meg til 2 døgn i kjøleskap fortsatt, da er jeg helt sikker på at det er holdbart:)

Back
Topp