Klumper i brystet

Babysjuk92

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Septemberlykke 2021
Våknet i dag tidlig med et halvt bryst som er steinhardt. Kjennes klumpete ut. Har prøvd å amme flere ganger allerede og å pumpe det «tomt», men ingen bedring. Er det dette som er tette melkeganger? Er livredd for brystbetennelse [emoji24] noen med gode tips?
 
Still deg i dusjen og masser mens du handmelker. Hold brystet varmt- lag deg varmepute av f.eks. flaske med varmt vann med ullsokk utenpå. Ellers er det tøm brystet tøm brystet tøm brystet som gjelder. Ikke nøl med å ringe ammehjelpen.

Lykke til! [emoji173]️
 
Her var det også varme og hyppig amming som hjalp. Varmt vann i brødposer med håndduk rundt på området som er hardt, gjerne mens babyen dier om det lar seg gjøre. Prøv gjerne forskjellige ammestillinger så haka treffer området som er hardt. Hvis du masser så vær forsiktig, du skal kun massere med en lett hånd så vevet ikke skades. Jeg tok i alt for mye første gangen og fikk skikkelig vondt pga det :/

Masse lykke til! Håper det løser seg fort :Heartred
 
Ja, skifte ammestilling glemte jeg å skrive. Prøv f.eks. tvillingstilling om det vonde området er på undersiden. Feil sugetak er visstnok ofte syndebukken.
 
Ja, skifte ammestilling glemte jeg å skrive. Prøv f.eks. tvillingstilling om det vonde området er på undersiden. Feil sugetak er visstnok ofte syndebukken.

Her var det også varme og hyppig amming som hjalp. Varmt vann i brødposer med håndduk rundt på området som er hardt, gjerne mens babyen dier om det lar seg gjøre. Prøv gjerne forskjellige ammestillinger så haka treffer området som er hardt. Hvis du masser så vær forsiktig, du skal kun massere med en lett hånd så vevet ikke skades. Jeg tok i alt for mye første gangen og fikk skikkelig vondt pga det :/

Masse lykke til! Håper det løser seg fort :Heartred

Det er liksom hele oversiden av brystet som er hard, så har stått på alle fire over baby nå på morgenen [emoji23] har veldig små bryst, så utrolig kronglete med sånn amming! Men får ta det som trening. Det gjør sykt vondt å amme nå og, for noe drit [emoji31]
 
Det er liksom hele oversiden av brystet som er hard, så har stått på alle fire over baby nå på morgenen [emoji23] har veldig små bryst, så utrolig kronglete med sånn amming! Men får ta det som trening. Det gjør sykt vondt å amme nå og, for noe drit [emoji31]

Det var dette jeg akkurat skulle til å anbefale, jeg har gjort det samme selv (med små pupper). Ikke så godt for rygg eller noe annet på kroppen, men det å få haken til babyen i retning stedet som er hardt er det som hjelper best! Ellers - pumpe mens du stryker nedover fra det harde stedet mot brystknoppen, kanskje også med utdrivingsspray hvis du har? Og ikke bli kald på puppene!

Jeg fikk min tredje runde i går, med feber og greier, men i dag er feberen borte og puppen blir stadig bedre :)
 
Det var dette jeg akkurat skulle til å anbefale, jeg har gjort det samme selv (med små pupper). Ikke så godt for rygg eller noe annet på kroppen, men det å få haken til babyen i retning stedet som er hardt er det som hjelper best! Ellers - pumpe mens du stryker nedover fra det harde stedet mot brystknoppen, kanskje også med utdrivingsspray hvis du har? Og ikke bli kald på puppene!

Jeg fikk min tredje runde i går, med feber og greier, men i dag er feberen borte og puppen blir stadig bedre :)

Får bare jobbe på i dag, godt det ikke er innsyn i leiligheten vår [emoji23]
Huff, håper jeg slipper unna feber og alt, men godt å høre at det kan gå fort over. Takk for tips.
 
Bare ikke glem den andre puppen! Det gjorde jeg når det tetta seg på høyre side. Jeg la han til der først for å få tømt skikkelig, men plutselig var det blitt enda værre på andre sida. Der blei det ordentlig vondt og feber kom. Men varm dusj med massasje og få tømt deg ved amming hjelper. Nå bare passer jeg på å bytte på hvilken side jeg legger han til først, selvom det er tett på ene puppen.
 
Back
Topp