Klumper i brystene

Fargeklatten

Gift med forumet
Jeg fikk plutselig igang melka og nå har jeg mer enn hva lille klarer å spise, fordi jeg pumpa meg hver tredje time mens vi jobba med at han skulle lære å ta puppen.

Nå kommer det fort klumper i brysta, prøver å ikke pumpe for mye etter amming, da jeg ikke ønsker æ øke produksjonen. Så jeg lurer på hvor mye klumper er vanlig? Og vil det gå seg til - eller vil jeg ha for mye hele tida? Syns ikke det hjalp veldig å massere i dusjen.

Syns tanken på brystbetennelse er råskummel nå, etter at vi begge fikk infeksjon under fødsel, orker ikke mer sånt :P

Håndpump og massasje hjelper.

Det går seg nok til.....melka justerer seg etter etterspørselen etterhvert, men håndpumping (ikke pumpe da dette stimulerer til mer produksjon!) hindrer at melkegangene tettes og det utvikler seg til brystbetennelse......
Lykke til!!!! :)

Jeg fikk beskjed om å amme OFTE (hver andre time) fra det brystet hvor jeg hadde fått tilstoppede melkeganger og amme mindre/pumpe fra det "friske" brystet til kulen forsvant. Og massere nedover mot brystvorten under amming. Funka veldig bra. Etter et par dager var alt i orden igjen.

Ja som flere her skriver: massere kulene når du ammer, ikke finn på å massere når du ikke ammer, gjør alt verre :/

Back
Topp