Klump i magen

Mams1987

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Oktoberbarna 2021♡
Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men har de siste dagene hatt skikkelig klump i magen og ekkel følelse. Er så lei av kvalmen, og kjenner all gleden bare er forsvunnet. Kjenner jeg er livredd for svangerskapsdepresjon. Er det noen flere som har opplevd det samme? Skulle egentlig reise bort på fredag, men pga kvalme valgte jeg å bli hjemme. I tillegg er vi midt i husjakt, og jeg blir bare kvalm av å tenke på huset vi egentlig skulle by på. Har derfor satt det på vent. Skulle bare så inderlig ønske at jeg kunne få tilbake noen gode følelser igjen.

Snakk med legen din om det! Du kan få henvisning til psykolog eller terapaut som hjelper deg til å sortere tanker og følelser!
Skjønner at mye å tenke på kan føre til depresjon, så søk hjelp så tidlig som mulig, da er det lettere å få bukt med det og klare å nyte resten av svangerskapet!

Jeg har vært kvalm hver eneste dag, hver eneste time i over en måned nå.
Ikke rart gleden forsvinner!
Tror ikke det er enstydig med depresjon av den grunn, men det kjenner du jo best på selv.
Jeg har hyperemesis og har i tillegg fått flere væskebehandlinger på sykehuset. Det er ikke akkurat kjekt..
Som sagt må du nesten føle på det selv hva som er best for deg..

Jeg har vært kvalm hver eneste dag, hver eneste time i over en måned nå.
Ikke rart gleden forsvinner!
Tror ikke det er enstydig med depresjon av den grunn, men det kjenner du jo best på selv.
Jeg har hyperemesis og har i tillegg fått flere væskebehandlinger på sykehuset. Det er ikke akkurat kjekt..
Som sagt må du nesten føle på det selv hva som er best for deg..
Tusen takk for svar! Tror nok heller ikke det er depresjon. Er vel mere at det er hundre følelser i sving, og at kvalmen tar all energi. Er til vanlig veldig sosial og trener flere ganger i uken. Nå bruker jeg egentlig all energi på å komme meg gjennom arbeidsdagen. Ser frem til det blir bedre. Ønsker deg god bedring, høres forferdelig ut med hyperemesis. Hvordan er dagene dine?

Snakk med legen din om det! Du kan få henvisning til psykolog eller terapaut som hjelper deg til å sortere tanker og følelser!
Skjønner at mye å tenke på kan føre til depresjon, så søk hjelp så tidlig som mulig, da er det lettere å få bukt med det og klare å nyte resten av svangerskapet!
Tusen takk for svar :) Skal dra til legen. Men som jeg kommenterte under tror jeg egentlig ikke det er depresjon. Bare hundre følelser som er i sving. Er til vanlig veldig sosial, og vant til å trene flere ganger i uken. Nå går all energi med til jobb.

Så leit at du føler deg sånn! Det er sikkert lurt å ta en tur til legen, og snakke med noen om tankene dine. Hvis dette er eller kan utvikle seg til svangerskapsdepresjon er det lurt å finne ut av det så tidlig som mulig. Håper formen blir bedre og at det hjelper på klumpen i magen. Send gjerne pm om du vil snakke mer :)

Det er fint lite som er hyggelig med å være gravid de tre første månedene! Jeg kan godt kjenne igjen de følelsene du beskriver! Har i tillegg hatt mye blødninger og usikkerhet rundt dette her, og å være kvalm på toppen av det og ikke kunne spise det jeg har aller mest lyst på i hele verden....da blir jeg også litt snurt og fint lite "glødende gravid":meh::rolleyes:

:Heartred:Heartred:Heartred
Det er fint lite som er hyggelig med å være gravid de tre første månedene! Jeg kan godt kjenne igjen de følelsene du beskriver! Har i tillegg hatt mye blødninger og usikkerhet rundt dette her, og å være kvalm på toppen av det og ikke kunne spise det jeg har aller mest lyst på i hele verden....da blir jeg også litt snurt og fint lite "glødende gravid":meh::rolleyes:
Godt det er flere som kanskje føler det samme:HeartredRegner med det blir bedre når den værste kvalmen går over. Har snakket med andre som også beskriver graviditet som slitsomt ifht bekymringer og alle symptomene. Har du fortsatt blødninger? :meh:

Så leit at du føler deg sånn! Det er sikkert lurt å ta en tur til legen, og snakke med noen om tankene dine. Hvis dette er eller kan utvikle seg til svangerskapsdepresjon er det lurt å finne ut av det så tidlig som mulig. Håper formen blir bedre og at det hjelper på klumpen i magen. Send gjerne pm om du vil snakke mer :)
Tusen takk:Heartred:Heartred

:Heartred:Heartred:Heartred
Godt det er flere som kanskje føler det samme:HeartredRegner med det blir bedre når den værste kvalmen går over. Har snakket med andre som også beskriver graviditet som slitsomt ifht bekymringer og alle symptomene. Har du fortsatt blødninger? :meh:

Ja, har det.... Men det var to inni der og den ene har jeg mistet og vet at jeg ikke er ferdig å blø enda trolig pga av det. Men man kan jo ikke vite før om en ny UL om et par uker.... Slitsomt!

Det er tøft å føle seg dårlig hele tiden. Og så blir man gjerne følsom av hormonene samtidig. Jeg husker at jeg i forrige svangerskap slutta å glede meg og alt var rimelig pyton de første månedene, men det ble mye mye bedre i andre trimester. Da sov jeg bra, hadde god energi og følte meg fin, i tillegg til å glede meg. Det er det som holder meg oppe når jeg føler meg sånn som du beskriver HI. Nå er ikke den verste kvalmen kicket inn ennå hos meg men humør og form varierer mye.

Tusen takk for svar! Tror nok heller ikke det er depresjon. Er vel mere at det er hundre følelser i sving, og at kvalmen tar all energi. Er til vanlig veldig sosial og trener flere ganger i uken. Nå bruker jeg egentlig all energi på å komme meg gjennom arbeidsdagen. Ser frem til det blir bedre. Ønsker deg god bedring, høres forferdelig ut med hyperemesis. Hvordan er dagene dine?
Dagene mine er bånn i bøtta for å si det enkelt. Noen dager er bedre enn andre heldigvis.
I går nådde jeg vel bunn igjen og vel så det.. så nå skal jeg snart på sykehuset for væskebehandling og nye blodprøver.. fikk vite i dag at de siste blodprøvene kunne vært bedre. Så det gjør meg litt bekymret..
Så får håpe du slipper unna samme som jeg har. De fleste gjør jo det :)

Er selv ikke veldig kvalm (enda) men humøret er ekstremt opp og ned, fra gråt til sinne og til plutselig glede, og så får jeg plutselig angst og litt panikk om jeg er klar for å bli mor, økonomi og alt praktisk. Og så plutselig gråter jeg av glede igjen, haha :-)
har absolutt ingen energi og vil bare sove hele tiden og sliter med blodtrykksfall så skjønner at det må være mye hormoner som gjør oss litt "smågale"; kroppen jobber jo på spreng for dette lille vesenet i magene våre :-)

Leste igjennom mine gamle poster!! Ingen tvil om at kvalmen i starten av graviditeten tok på energi og humøret. Takknemlig for at kvalmen ga seg etter 3 1/2 måned. Svangerskapsdepresjon var det ihvertfall ikke, var vel bare lei av å være usosial og være dårlig. Litt artig å lese tilbake på nå, man glemmer bra fort :p:p Hatt noen dager nå der jeg har vært veldig sliten, men d går vel over :D

Er veldig vanlig å bli deprimert når man sliter med kvalme, jeg har hyperemesis, og i perioder er det helt jævlig, i starten når jeg ikke fikk i meg noe og var kastet opp og var dårlig vurderte jeg om jeg skulle orke å gå gjennom dette så mange mnd, har mistet lystet på barn nr 4 ihvertfall, holder med 3 :p

Ville hørt med legen om å få noe for kvalmen, om du ikke allerede har prøvd ut alt :)

Back
Topp