Klump i halsen...

vesledue

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Septemberhjertene 2018
Jeg er så kvalm og brekker meg en million ganger i løpet av dagen. Det er så ille at nå har samboern fått forbud mot å legge ned doskåla(!!) bare så tilgangen til do skal være momentant i det jeg løper inn der..

Har aldri vært kvalm på denne måten før. I tillegg til den vanlige "magen vrenger seg"-kvalmen føles det som om det sitter en klump nederst i halsen som verken vil opp eller ned.

Er det flere som har det slik? Jeg går snart på veggen i ett hav av tårer. Føler meg helt totalt rådvill med denne kvalmen.

Skal til legen på torsdag og da kommer jeg til å grine meg til å få noe som kanskje hjelper.
Men, frem til det, er det noen som har noen gode tips til hva som kanskje letter på kvalmen?
 
Har du prøvd alt det "tradisjonelle"? Seaband, ingefær, ingefærkapsler? Jeg fikk akupunktur sist. Det var deilig, total avslapping i underkant av en time 1-2 ganger i uka. Vet jo ikke hvordan det hadde vært uten, men innbiller meg at det tok toppene. Litt dyrt men verdt det.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Noe av det jeg har prøvd: seaband bruker jeg daglig. Liker å tro at det hjelper:) tar de på med en gang jeg våkner:) tyrkiskpepper og annan salt lakris døyver kvalmen, ingefærkapsler( har ikke så mye effekt av de, men vet mange har det:) prøve å spise litt og ofte ( vet det er håpløst vanskelig, men kvalmen blir gjerne verre viss du blir sulten i tillegg) sitte i et kjølig rom og gjøre absolutt minst mulig. Jeg kjenner meg noen ganger bedre å spretter opp av soffan for å gjøre noe (hater å sitte stille) men da får jeg en orntlig baksmell etterpå, kan være så lite som å sette på en maskin med klær. Bruker liksom mer energi enn man egentlig har..
Håper noen av disse rådene funker visd du ikke allerede har prøvd det:) lykke til:)
Ps. Du kan ta postafen:) (jada, vet noen mener det er farlig, men fastlegen min og flere leger på sykehuset rådet meg til å prøve det siden ikke noe annet funket på meg det når jeg var innlagt. Postafen hadde heller ingen effekt, men vet mange har det:)
 
Jeg har også som mrs sookie prøvd akupungtur, hadde positiv effekt av det sist jeg hadde svangerskapskvalme. Kanskje tilbyr de det i kommunen din også? På sykehuset kanskje?:) spør legen din på torsdag viss du er intrissert:)
 
Åå, tusen takk for svar damer!! :D
Brukte seaband da jeg var på båttur for 3 uker siden, fikk låne de av mamma. Men leverte de så klart tilbake. Hvor kjøper dere det? Koster meg mindre å dra å kjøpe nye enn å sitte flere timer i bil for å hente mamma sine.
Hvor kjøper dere ingefærkapsler? Det har jeg ikke prøvd

Jeg har ikke prøvd akupunktur heller, det skal jeg virkelig spørre legen om til torsdag! Er litt usikker på om han vet hvordan tilbudet her jeg bor er. Jeg bor på Hadeland og har lege i Drammensområdet. Har store planer om å flytte hjem igjen, så jeg vil ikke bytte fastlege ifall jeg ikke får byttet tilbake til han senere :p
 
Jeg kjøpte både seaband og ingefærkapsler på apoteket:) (pass på så du kjøper de båndene for voksne og ikke barn, det holdt jeg på å gjøre:p )

Ikke sikkert han har kontroll da nei, men han vet kanskje hvem du kan kontakte:) her må vi henvises fra jordmor eller fastlege, så er akupungturen på sykehuset:) så du kan jo evt ta kontakt med jordmor der du bor:)
 
Jeg er så kvalm og brekker meg en million ganger i løpet av dagen. Det er så ille at nå har samboern fått forbud mot å legge ned doskåla(!!) bare så tilgangen til do skal være momentant i det jeg løper inn der..

Har aldri vært kvalm på denne måten før. I tillegg til den vanlige "magen vrenger seg"-kvalmen føles det som om det sitter en klump nederst i halsen som verken vil opp eller ned.

Er det flere som har det slik? Jeg går snart på veggen i ett hav av tårer. Føler meg helt totalt rådvill med denne kvalmen.

Skal til legen på torsdag og da kommer jeg til å grine meg til å få noe som kanskje hjelper.
Men, frem til det, er det noen som har noen gode tips til hva som kanskje letter på kvalmen?
Hei. Jeg er gravid. Uke 17. Føler tett I halsen. Fikke du svar fra lege eller fant du svar? Forsvant etter fødsel?
 
Back
Topp