Klump i brystet ved 4+1 uker?

Snusepus

Flørter med forumet
Jeg er gravid for første gang så alt som skjer med kroppen er ganske nytt og ukjent for meg!

Oppdaget i går kveld en liten klump i mitt høyre bryst og tenkte selvsagt det værste. Men google sier det kan være alt mulig, og at det ikke er så uvanlig med klumper i brystene når man er gravid. Men jeg er jo bare 4+1 uke på vei. Hva tenker dere? Noen som har opplevd noe lignende?

Klumpen er ca 0,5 cm, tror jeg. Muligens litt avlang, og ligger 2 cm unna brystvorten, øverst på brystet. Den kjennes ganske hard ut, jeg kan ikke flytte på den og den gjør ikke vondt. Den ligger ikke tett opp mot huden, men heller ikke dypt. Kanskje det er litt fettvev mellom? Jeg har ellers merket lite symptomer, puppene virker like små og slappe som ellers. :p

Vet ikke om det har noe å si, men skulle egentlig ha en runde med IVF, så har tatt Progynova (Østrogen) en ukes tid før jeg fant ut at jeg hadde blitt gravid naturlig.

Har fått legetime om 12 dager, så er god tid på å saumfare nettet og la nysgherrigheten ta overhånd. :hungry:

Mest sannsynlig høres det ut som en melkekjertel, selvom det er tidlig så kan de bli påvirket allerede, jeg fikk selv melkekrystaller i melkeutgangene rett etter positiv test og har sånne harde kuler i brystet som jeg av erfaring etter ammingen av min datter vet at er melkekjertler. Men bra at du skal til legen snart, for vil absolutt anbefale at noen tar en titt på deg bare sånn for sikkerhet skyld ☺️

Og gratulerer så mye med graviditeten ☺️❤️

Mest sannsynlig høres det ut som en melkekjertel, selvom det er tidlig så kan de bli påvirket allerede, jeg fikk selv melkekrystaller i melkeutgangene rett etter positiv test og har sånne harde kuler i brystet som jeg av erfaring etter ammingen av min datter vet at er melkekjertler. Men bra at du skal til legen snart, for vil absolutt anbefale at noen tar en titt på deg bare sånn for sikkerhet skyld ☺️

Og gratulerer så mye med graviditeten ☺️❤️
Tusen takk, det er en lettelse å høre. Ja, måten den kjennes ut på og hvordan den former seg, minner liksom litt om det jeg ser på bilder av melkekjertler. Jeg håper det bare er det! :)

Masse tusen takk!

Back
Topp