Klorvann / basseng

Mymlen

Glad i forumet
Nå er det jo en stund siden min mor var gravid men hun sa at man ikke kan bade i klor/basseng når man er gravid. Dette hadde jeg ikke tenkt på en gang men synes det høres rart ut. Kan vel ikke stemme?!

Er nok litt utdatert, så lenge man ikke har åpning eller noe skal man bare bade, bare ikke i for varmt vann.

Det var det jeg og trodde. Legen hadde jo sagt noe sist time siden jeg fortalte at vi skulle på ferie.

Legen min anbefalte svømming som trening for hoftene mine, og da er det naturlig å tenke at det var i basseng han mente :p

Så lenge livmor tappen ikke er begynt å åpne seg kan du fint bade i klorvann :-) Boblebad er ikke ambefalt

Så frem du ikke lekker fostervann eller slimproppen har gått kan du trygt være i basseng hele svangerskapet

Jeg både svømte i basseng og satt i boblebad med klor mange ganger sist jeg var gravid. Og har vært å badet i basseng flere ganger nå også

Hvorfor ikke boblebad? :)

Tror det har mest med varmen å gjøre, badestamper, badstu og for varme bad generelt er ikke anbefalt, spesielt i første trimester er ikke overoppheting bra for fosterets utvikling.

Back
Topp