Kloring i barnehagen

caracara

Forumet er livet
Har et barn under 2 år som kommer hjem med kloremerker fra et barn et par ganger i uken. Jeg stoler på at de voksne passer på, og at det ikke er mulig å avverge alle hendelser. I dag har han fire streker på kinnet... Skulle ønske vi kunne bedt om kortklipte negler på den som gjør dette, sånn at sårene ikke blir så dype! Sikkert verre å ha barnet som klorer, men ikke så veldig kjekt å hente barnet oppklort heller :/ hvor lenge pleier en sånn kloreperiode vare?

Hadde samme problemet med mi jente på 2 år i barnehagen, kom hjem med hvertfall 4 bitemerker i uken og kloremerker... Av å till så kom di ansatte og var flaue over at det var kommet ett nytt merke på kroppen til lille jenta mi:... Tørte ikke gå på kontroll på helsestasjonen da jeg var redd di skulle tro noe annet:/ Forlangte en oppvask i barnehagen og di har nå sotte en leder/ansatt som kunn er der for dette barnet, har ikke vært noenting etter dette:) anbefaler deg å ta kontakt med dem, jeg selv vegret meg veldig til dette men di var veldig forståelsesfulle:) det skal ikke være sånn:)

Huff, dette er jo det samme problemet som mange har med biting. Det er også VELDIG synlig. :(
Utrolig mange småbarn som hr lange negler, og de er sylskarpe, så selv om det er bare litt uskyldig frustrasjon blant barnet (som mest sannsynlig har problemer med å uttrykke seg på andre måter), så blir det veldig stygge merker av dette, og det er vondt for det barnet som blir utsatt for det.

Du får ta det opp med barnehagen at det er veldig fælt for dere, og høre hva de sier.. Jeg håper og tror de gjør så godt de kan, men de små er lynraske..

Jobber i barnehage og jeg syns du burde prate med de.
Har de noen gang tatt dette opp med deg?
Vi hadde en periode hvor ei jente beit ei annen. Hun beit den samme jenta og ingen andre. Da dette skjedde et par dager på rad tok vi det opp med foreldrene og hadde dialog med de en stund framover. Hva vi gjorde for å forhindre dette osv. Har ikke vært noe siden.

De ansatte har nå sagt fra om problemet, at det er ett barn som står bak. De sier også nå i fra hver gang det skjer. Det kunne like gjerne vært vårt barn som klorte, men da skulle h*n blitt levert med kortklipte/filte negler :p er spesielt vårt barn som er utsatt for dette. Har merker fra tre omganger i ansiktet nå :confused:

Min 3-åring kom hjem med flere kloremerker i ansiktet idag.
Skjer det flere ganger, kommer jeg til å be de ansatte fortelle foreldrene om å klippe neglene til barnet.
Er supernøye på dette selv.

Da kunne man ungått se stygge merkene og at det blir vondt for barnet.

Det er ikke bra. Har de sagt noe om hva de gjør i forhold til dette? Pratet med foreldre, være i nærheten av denne ungen som gjør det o.l.
Og ikke minst om de har sett hvilken situasjon det oppstår i.
Vi hadde fokus på denna jenta (på avstand) og fikk dermed se årsaken til hvorfor hun gjorde det og kunne bryte inn når vi så at det var noe på gang før det gikk for langt.

Back
Topp