Kloring av klær

Martes

Elsker forumet
Jeg har nå fulgt oppskriften som står på klorin flasken, men kuttet ut litt av vannet  (0.5 dl klorin 7 l vann), og latt tøyet ligge litt ekstra (3 timer)
Men flekkene går fader ikke bort! [:@] Er det så vanskelig å klore tøy?? Hvordan gjør dere det?? [8|]

Jeg bruker ikke målene, jeg bare heller på... [8D] Men så tar jeg de ut av klorvannet og går på med et såpestykke (det jeg har for hånden, sist ble det Dove barsoap) og gnir. Flekken løsna ikke før jeg gjorde det.

[:)][:)]Har du prøvd med wanish? (eller korsen d skrives?) Finnes en egen for hvite klær...Er veldig bra!!!

Jeg har kloret mange ganger, sist gang ble det nok litt for sterkt, for det ble hull i en bomullsbukse og sokkene til Isak (som har spagettiflekker) ble kjeeeempe store.... 
Mamma bruker å ha klor i vaskemaskina, der skyllemiddelet skal være...  (om dette er "lurt" vet jeg ikke) men da blir klærna hvite og fine.. også passer hun på å vaske en maskin med hvite klær/håndduker etterpå....  For å være sikker på at det ikke er igjen noen rester....

Lykke til med kloringsprosjektet :) 

Er det hvitt, så gnur jeg rett på flekken med en q-tips med ren klor og skyller vekk etter litt. Er sikkert ikke sånn det skal gjøres![8D]

Om jeg trenger å klore noe, så er det KUN hvite klær, og da går det ren klor rett på flekken gitt.

Ellers bruker jeg BioTex OxiAction, den liker jeg! Det lukter godt, og det funker. Spraye på, la det ligge litt og så inn i maskina. Like godt som nytt når det kommer ut igjen.
Funker på den "hvite" sofaen min også, som er ALT annet enn hvit når jeg tar av trekkene for å vaske. Den er faktisk ikke "hvit", men HVIT! når den er ferdig vasket. Genialt.

Tusen takk for tipsene jenter [:)] Jeg får prøve igjen for det jeg kloret i går beholdt alle flekkene

Back
Topp