Klor i vaskemaskinen?

nussnøff

Gift med forumet
VIP
Går det ann å hive klor i vaskemaskinen? I såfall, hvor mye og hvordan ?

Ja, det har jeg gjort mange ganger. Jeg bare tømmer oppi såpedispenseren. Måler ikke hvor mye bare tar på slump. 

Det tror jeg ikke er så lurt ;)

skal du klore klær, eller er det for å vaske maskinen?? Hvis det siste så bør du heller bruke maskinrens som du får kjøpt på butikken.

Mod Tamara skrev:
Det tror jeg ikke er så lurt ;)

skal du klore klær, eller er det for å vaske maskinen?? Hvis det siste så bør du heller bruke maskinrens som du får kjøpt på butikken.

De har vært å fikset på vannet vårt her i dag, og etter at jeg hadde latt springen renne lenge og det ikke var mer dritt vann igjen satt jeg på en maskin med klær. Såklart hvite klær og alle sammen er blitt gusjebrun av dritt vann, har vasket de engang til med det går ikke vekk. Så derfor lurte jeg på om det gikk ann å klore hele greien i maskinen..... :)

Nøstet skrev:
Ja, det har jeg gjort mange ganger. Jeg bare tømmer oppi såpedispenseren. Måler ikke hvor mye bare tar på slump. 

Lar du maskinen gå en gang tom etterpå også eller trenger man ikke det?

Ja det kan du gjøre. Gjør det av og til med mine hvite håndklær. Tar en kork sånn ca i forkammeret (eller hva det nå heter) på maskina og fyller opp resten som normalt med såpe og skyllemiddel

nussnøff skrev:

Nøstet skrev:

Nei, det har aldri jeg gjort og jeg bruker klor ganske ofte. Jeg har vasket mørke klær rett etterpå og de har aldri blitt bleket eller misfarget av kloren. 

Nøstet skrev:

nussnøff skrev:

Nøstet skrev:

Nei, det har aldri jeg gjort og jeg bruker klor ganske ofte. Jeg har vasket mørke klær rett etterpå og de har aldri blitt bleket eller misfarget av kloren. 

Flott da prøver jeg meg på det etterpå :)

Back
Topp