Kloke jenter angående terrasse

Rico82

Gift med forumet
Vet dere hvilken olje/beis man bør bruke på terrassen ? Er redd for å kjøpe en med dårlig kvalitet så vi må olje/beise vært år. Noen som har noen tips til meg ? Vil hels ha en mørk farge[:)]

Vet desverre ikke. Men skal sjekke etterpå hva slags beis vi brukte.
Den skal du IKKE bruker[:@]
Vi beiset i fjor. Gjorde alt det nødvendige forarbeidet, men alikevel ser det IKKE UT nå!![:@][>:]
Flasser jo av overalt..[:@][&:][:-][&o]

ORIGINAL: Rico82

Vet dere hvilken olje/beis man bør bruke på terrassen ? Er redd for å kjøpe en med dårlig kvalitet så vi må olje/beise vært år. Noen som har noen tips til meg ? Vil hels ha en mørk farge[:)]

Ikke treolje til under 100lappen for 3L.. Velg enten Butinox Terrassebeis (koster 199 for 3L - denne skal du ha 2 strøk med, vått i vått..) Eller Trebitt Terrassebeis, koster vel 399 for 3L, KUN et strøk av denne. (prisene er hentet i fra ordinær pris, ikke tilbud, og begge bøttene står det beis/olje på, men det er en olje som pleier treverket, i motsetning til den billige[;)])

husk å rense først! [:D]

Beisen kan blandes i forskjellige farger, alt fra hvitt, grått, brunt, grønt, gult, gylden. Mens Treolje kommer vel i grønn, klar og gylden ferdig.

ORIGINAL: Mistik

Vi beiset i fjor. Gjorde alt det nødvendige forarbeidet, men alikevel ser det IKKE UT nå!![:@][>:]

Viktig å bruke riktig rens først, og VELDIG viktig å bruke rett mengde og strøk.
Billigolje eller beis du brukte?

Jotun trebitt. helt klart den beste![:)]

ORIGINAL: liseluuv

Viktig å bruke riktig rens først, og VELDIG viktig å bruke rett mengde og strøk.

Ja, vi brukte først terrasserens. En skikkelig en sa di.
Å vi fikk beskjed om 2 strøk. Kjøpte det på en malebutikk, husker ikke eksakt pris, men den kostet mer enn 300 iallefall.
Skal sjekke etterpå om bøtten er her enda..
Var jo såå fint i fjor[:o]
---- Nordsjø, terrassebeis sto det på den..

Jeg driver og beiser nå, og bruker da gjøko sin herregård terassebeis (fikk 6'er i test) finnes i masse farger, og jeg er kjempe fornøyd. Kjøpte på malia (sjekk malia.no for nærmeste butikk) der gar de masse tilbud på beis. Betalte ca 700 for denne type 10 L.. [:D]
Resultatet blir kjempe bra, og den trekkes raskt ned i treverket, og gir et gjevnt og fint utsende[:)]

ORIGINAL: liseluuv

Ja, vi brukte først terrasserens. En skikkelig en sa di.
Å vi fikk beskjed om 2 strøk. Kjøpte det på en malebutikk, husker ikke eksakt pris, men den kostet mer enn 300 iallefall.
Skal sjekke etterpå om bøtten er her enda..
Var jo såå fint i fjor[:o]
---- Nordsjø, terrassebeis sto det på den..

Ååh, så kjipt! [&:] har ikke hatt noe med nordsjø-produkter å gjøre, så jeg aner ikke.. vært i butikken å klaget da?

Vi brukte først terassebeis, men den skallet også bare av her.
Så fikk vi tips om å bruke vanlig hus-beis, å den sitter som støpt altså- og det regner jeg med den kommer til å gjøre noen år altså. Knall [:D]

ORIGINAL: Marit_mor

Vi brukte først terassebeis, men den skallet også bare av her.
Så fikk vi tips om å bruke vanlig hus-beis, å den sitter som støpt altså- og det regner jeg med den kommer til å gjøre noen år altså. Knall [:D]

Funker det og, men har hatt mange som klager på at det blir synlig slittasje der de oppholder seg/går. Siden produktet er laget for å være på en vegg, og ikke bli trampet på [:D] Og mener at jotun sa at man får ikke bort beisen med rens, slik som man gjør med terrassebeis. Men, funker det, er det vel det som teller [:D]

Tusen takk for svar jenter! dere er toppers! Da bli det jotun trebitt her[:)]

Back
Topp