Klistremerke-baby

AlleGodeTingErTre.

Betatt av forumet
Aprilspirene 2024❤️
22. april ble jeg mamma til verdens fineste jente:Heartred Hun er den mest kosete babyen jeg vet om. Kort oppsummert: hun vil helst være på meg hele dagen. Noe jeg vet er normal babyatferd. Jeg prøver å nyte det så godt jeg kan, for plutselig en dag så er det slutt. Tro meg! Jeg koser meg, samtidig som det blir mye stillesitting hjemme.

Det går mye tid til amming, da brystet er verdens beste sted (vet det er normalt). For min del kan vi godt amme 24/7, men helst 18/7:whacky011 Desverre så gir denne hyppige ammingen henne en del mageproblemer og sånn, da tarmene hele tiden må fordøye melken. Hun går ganske bra opp i vekt, men gulper en del og har mye luftsmerter. Tungebåndet ble klippet etter fødsel, hun har nå bra sugetak og vi har ikke slitt med ammingen, bortsett fra litt startproblemer som sårhet og tette melkeganger.

Manuellterapeut og kiropraktor finner ingen «feil». Har forsøkt (går fortsatt på) melkefri diett, uten det har gitt resultater. Skal fortsette med det noen uker til.

Jeg tror mageproblemene er pga hyppig amming og er en jente som trenger mye kos og nærhet (og det får hun hovedsaklig gjennom amming). Blir helt krakilsk dersom hun ikke får brystet. Har klart å bysse henne noen få ganger, men da sover hun i veldig kort tid etterpå.

Jeg skulle så gjerne gått en tur med henne i vognen, men det er helt uaktuelt nå. Kan gå fint i 10-15 min, så blir det hyl og skrik. Hun hater vognen sin! Har forsøkt å gjøre det mer lunt med et nest og masse annet. Har egentlig googlet og saumfart alt av lignende tråder. Ser for meg at det kanskje hjelper når hun blir litt større og vi bytter til sportsdelen. Bæresjal er akseptert, men ikke noe hun er veldig begeistret for. Går i en liten stund, så blir det hyl og skrik i den og.

Bilstol er helt pyton! Vi bor ganske sentralt til og har kort vei til besteforeldrene, oldeforeldrene og venner. Helsestasjonen er også 10 min unna med bil, så vi kommer oss dit med bil, selv om det ikke er noe hyggelig for noen av oss. Har også kjøpt nytt bilsete, uten at det hjalp.

Ellers sover hun kun på meg! Bedside criben går fint på natten, men alt av dupper på dagen foregår på meg eller mannen min til nøds i helga. De ganger hun sovner hos han er det kun korte dupper på 15-20 min. På meg kan hun sove 30 min - 3 timer.

Skjønner det ikke er noen oppskrift eller fasit, men hvis noen har erfaring eller noen råd, så tar jeg de gjerne i mot. Eller bare hvordan det har vært for dere og når det løsnet? Har skjønt at det vanligvis går over av seg selv etter en stund. Vet at babytiden er kort. Bare vil komme meg litt ut av huset samme den lille:Heartred Blir glad for alle svar!
 
Back
Topp