Klipt nedentil.

Oktober2020baby

Forelsket i forumet
Til dere som ble klippet pga vacuum. Opplevde dere å få hevelse rundt endetarmen? Og hvis ja, hvor lenge varte og hva hjalp? Sliter med å tømme meg.
 
Jeg kan ikke relatere meg men vil nok tro at det som vil hjelpe er å mykgjøre det som kommer ut. Så drikk rikelig med væske og ta laktulose.
 
Jeg slet enormt med hele pakken der nede etter å ha blitt klipt første gang. Spurte om sjekk etter noen dager og da viste det seg at det var hemoroider som skapte trøbbel i den enden. Har du sett med speil? Husker jeg gjorde det. Ikke så pent syn, men greit å få oversikt :depressed:
 
:angel7
Jeg slet enormt med hele pakken der nede etter å ha blitt klipt første gang. Spurte om sjekk etter noen dager og da viste det seg at det var hemoroider som skapte trøbbel i den enden. Har du sett med speil? Husker jeg gjorde det. Ikke så pent syn, men greit å få oversikt :depressed:
Hatt hemorroider før, men dette kjennes ut som hele anus er ute. De sa på sykehuset at det kunne være hevelse der etter klipping. Jeg har ikke turt å se :shy: Kjenner det presser på. :wtf:
 
:angel7
Hatt hemorroider før, men dette kjennes ut som hele anus er ute. De sa på sykehuset at det kunne være hevelse der etter klipping. Jeg har ikke turt å se :shy: Kjenner det presser på. :wtf:

Ja, det var det det gjorde her også. Voldsomt trykk og det føltes ut som om jeg måtte holde igjen en murstein. Bare sitte/ligge mest mulig. Amme liggende om du får det til. Husker jeg var livredd for å gå på do, men det gikk seg til altså. Brukte stikkpiller for hemorioidene da, så ble litt bedre etter noen dager.

Da andremann ble født fikk jeg bare to pyntesting. Det var en drøm. Håper på det denne gangen også :yuck:

Første gangen gikk i tillegg en del av stingene opp, så det var et helt åpent sår.

Flaks vi har de fine babyene å se på så vi glemmer litt av vondtene som følger med i starten :p
 
Ja, det var det det gjorde her også. Voldsomt trykk og det føltes ut som om jeg måtte holde igjen en murstein. Bare sitte/ligge mest mulig. Amme liggende om du får det til. Husker jeg var livredd for å gå på do, men det gikk seg til altså. Brukte stikkpiller for hemorioidene da, så ble litt bedre etter noen dager.

Da andremann ble født fikk jeg bare to pyntesting. Det var en drøm. Håper på det denne gangen også :yuck:

Første gangen gikk i tillegg en del av stingene opp, så det var et helt åpent sår.

Flaks vi har de fine babyene å se på så vi glemmer litt av vondtene som følger med i starten :p
Off, så kjipt, men godt det gikk seg til. Er så lei alle vondter. Man sover jo knapt pga amming og så itillegg dette. :grumpy:
 
Jeg lurer også på hvor lang tid dette tar. Ble klipt og alt føles bare rart og vondt der nede. Og ser ikke akkurat bra ut heller. Huff. Jeg drikker veldig mye og har heldigvis ikke hatt veldig vondt når jeg har gått på do. Men jeg har motsatt problem og får ikke til å holde igjen og rekker ikke alltid frem til do. Jammen ikke bare bare dette.
 
Jeg lurer også på hvor lang tid dette tar. Ble klipt og alt føles bare rart og vondt der nede. Og ser ikke akkurat bra ut heller. Huff. Jeg drikker veldig mye og har heldigvis ikke hatt veldig vondt når jeg har gått på do. Men jeg har motsatt problem og får ikke til å holde igjen og rekker ikke alltid frem til do. Jammen ikke bare bare dette.
Uff, så kjipt. Jeg forventet at det skulle lekke, men problemet mitt er at avføringen min kan komme brått, men det kommer ikke ut. Tar microlax nå, men det er vondt altså. Og det er ikke hemorroider, men pga suget ble det en kul der... :shifty: Det er så kjipt, spesielt når man vil være mer mobil pga barnet trenger deg.
 
Uff, så kjipt. Jeg forventet at det skulle lekke, men problemet mitt er at avføringen min kan komme brått, men det kommer ikke ut. Tar microlax nå, men det er vondt altså. Og det er ikke hemorroider, men pga suget ble det en kul der... :shifty: Det er så kjipt, spesielt når man vil være mer mobil pga barnet trenger deg.
Uff, det høres virkelig ikke godt ut. Er jo nesten bedre å ha det som meg da så lenge det ikke skjer såå ofte at jeg ikke rekker frem. Ble brukt tang for å få ut babyen hos meg og mye lirking og draing fordi hu satt fast. Da kan man vel bli litt ekstra mørbanka. Når jeg ser på hu nå så kan jeg virkelig ikke fatte at hu har kommet ut der nede altså.
 
Sniker. Har blitt klipt ved begge mine fødsler. Første gangen ble det klipp på grunn av vakuum, men da hadde jeg ingen problemer med endetarm og avføring i etterkant. Nå andre gang ble jeg bare klipt for å lage mer plass til babyen. Har denne gangen hatt litt problemer etterpå. Kjentes ut som en hevelse ved anus og har hatt problemer både med å holde meg og deretter med å tømme meg. Dette har heldigvis rettet seg nesten helt nå to måneder etter fødsel. Nå opplever jeg at ting er relativt normalt. Jeg har vært flink å gjøre knipeøvelser for å styrke bekkenbunnen da jeg antar at noe av mitt problem lå der fordi jeg ikke hadde helt kontroll på lukkemuskelen. Med daglige øvelser har lukkemuskelen blitt sterkere og jeg har mer kontroll.
 
:angel7
Hatt hemorroider før, men dette kjennes ut som hele anus er ute. De sa på sykehuset at det kunne være hevelse der etter klipping. Jeg har ikke turt å se :shy: Kjenner det presser på. :wtf:
Jeg følte at jeg var veldig hoven, de tvang meg til å se og det hjalp! Ble helt overrasket over hvor normalt det så ut, litt gul og blå, men ellers ganske vanlig. Da turte jeg også å gå på do :)
 
Last edited:
Bedre nå heldigvis! Men tror jeg fikk prolaps eller fremfall av anus. Ikke helt, men delvis. Derfor gikk det som det gikk. :shy:
 
Back
Topp