Klipping

Juble

Forumet er livet
jentene i juni13
Med min første så jeg jordmor finne saks og jeg spurte om hun skulle klippe nå. Ja, sa hun og klippet. Jeg kjente det, men oppi alt kan jeg ikke si jeg kjente smertene. Med andre klippet de ikke, og jeg revnet. Men, fy søren som det brant og gjorde vondt å presse ut andre i forhold til den første ! Kom plutselig på nå om det kan ha sammenheng med klippingen ? Noen med erfaring ?

Har ingen å sammenligne med, men ble klippet sist gang jeg og, kjente ingenting.. Så håper jeg ikke revner noe mye om jeg ikke blir klippet denne gangen. Høres en del ondere ut å revne!

Kjente ikke at jeg revnet, og tror kun det ble tre sting etterpå. Lurer på om jeg skal be dem å klippe denne gang, kanskje det er mindre vondt ..? Ellers så kan det jo være helt tilfeldig også.

De sier det gror bedre hvis man revner selv og ikke klipper.

Okei, det er jo bra, 3 sting er kjæmpe lite, så gått :) Dem klippte en god del hos meg, ble sydd mye både innvendig og utvendig.. Men det gikk bra de og :)

Jeg ble klipt med førstemann. Jeg hverken kjente det eller enset at det skjedde. Tror hun bedøvet det med spray rett før. Men det var for å få han kjapt ut. Tror han stanga litt på slutten.

Jeg revnet såvidt med de to neste. Bare noen få pyntesting. Kan ikke huske at det gjorde vondt. Men jeg hadde styrtfødsler da.
De brukte varme kluter husker jeg. Det var ganske godt :D hihi...

Men når det gjelder heeling, så var klippinga verst. Slet med stingene i 8 uker etterpå. De irriterte inni såret, så satt mye i grønnsåpevann.

Jeg ble ikke klippet, men revnet begge gangene. Kjente ikke at jeg revnet, så var ikke så mye. Første gangen ble det 8sting, men husker ikke mange sting det var andre gangen.

Ble klippet 3 ganger sist, kjente ikke da de klipte, men de klipte kun for å få en rift for så å dra de større, så ble jo klipt, men jordmora "raknet" meg tillegg etterpå.. De som gjorde det vondt var oljen som de smurte i åpningen å på sårene for og få henne ut!

Jeg revnet MYE første gang , og kommer til å be om å bli klipt hvis denne babyen "stanger" og vanskelig for å komme ut denne gangen og. Vil ikke revne så mye igjen :/

Jeg revnet mye første gangen .. Hun stanget lenge og jordmora måtte til slutt hjelpe henne ut, sydde nesten en time etterpå både innvendig og utvendig! Enda kan jeg ikke huske jeg merka så mye av det .. Hemoriden jeg fikk plaget meg mer :p Med andremann ble det bare noen pyntesting ! :) Har også hørt det er bedre å revne naturlig enn å bli klipt!

Har aldri blitt klippet så kan ikke uttale meg om det. Men revner vist litt under begge fødslene. Måtte sy både innvendig og utvendig. Men merker ikke at jeg revner når det skjedde.. jeg hadde nok freaka ut hvis de kom med saks, har angst for å bli kutta i. Da er det, for meg, bedre at en revner for det skjer jo uten forvarsel.. ;)

Back
Topp