Klipping av klør - hund

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
M

My heart

Guest
Dere som har hund. Klipper dere klørne selv, eller går dere til dyrlege?

Vi har en stor hund. Han liker absolutt ikke å klippe klørne. Han blir redd.

Vi må alltid være 2 når vi holder på. Jeg klipper og mannen gir godbiter.. da klarer han å fokusere på godbitene, og jeg må være rask.

Vi klippet selv da vi hadde hund, men han var ganske medgjørlig og ikke redd :)

når jeg hadde hund så var den er stor hund (70 kg) , men neglene var lyse, så var lett å se nerve. Mens den lille jeg hadde, så var neglene svarte og så ingen nerve og da tok jeg han med til dyrebutikk / dyrlege som klipte for meg. Ingen av dem var særlig glad i dette, men gikk når vi brukte tid

Hunden vår er livredd for å klippe klørne, men vi har saaaakte men sikkert funnet en metode for å få det gjort.

Klipper sjøl, gjort med alle egne hunder. :)

Og apropos det så er det vel 36 klør som må klippes her. Slites ikke like mye på vinteren så må klippes så ofte. Enkelt på den ene, hun liker det ikke men har lært at det er fort overstått og at hun får mye godis etterpå. Ungunden eier ikke tålmodighet, og vil gjerne leke med klosaksa eller stikker nesa i veien. :hilarious:

Klipper sjøl, gjort med alle egne hunder. :)

Og apropos det så er det vel 36 klør som må klippes her. Slites ikke like mye på vinteren så må klippes så ofte. Enkelt på den ene, hun liker det ikke men har lært at det er fort overstått og at hun får mye godis etterpå. Ungunden eier ikke tålmodighet, og vil gjerne leke med klosaksa eller stikker nesa i veien. :hilarious:
Prøve å ikke ta nesa da:hilarious:

Klipper klør på bikkjene ja, det gjør jeg i jobben min også. Synes det er underlig at så mange går til vetrinær for å gjøre det. Men ser jo at folk har blitt litt mer "pysete" misforstå meg rett.
Før så fikset folk dette selv .
Man må være litt fast bestemt og ikke tenke stakar, den energien du sender ut til ditt dyr , merker dyra. Det være seg kaniner, marsvin, hunder osv.
Klipper en del klør i uka :p
Vi har vel en som må soves ned , ellers går det greit å være en på en stor hund. De små er ofte de værste jævlane hehe

Søstra mi klipper klørne til hunden sin. Hun trener han til å godta det, har gjort det siden starten. Tar på og gnir på potene hans når de sitter i sofaen, gir godbiter når han tillater det. Og mens de klipper får han mye ros og godbiter.

Vi gjør det på de to vi har nå, de har vi gjort det på siden de var valper. Eller ene er kun 4 mnd, så valp enda :p
Vi hadde en annen hund, frem til i sommer, da han døde av sykdom. Han overtok vi når han var 3 år, han klippa vi ikke selv. Han var nok i vandt til det, og veide 55/60kg, noe som gjorde det vanskelig å få gjort det, så det ble gjort hos dyrlegen :p

Jeg klipper selv. Klipper også mammas hunder. De er ikke store da.

Staffen jeg hadde måtte vi være to på da. Hu trakk de til seg. Sterk som pokker og ikke glad i kloklipping :p

Vi har middels stor hund. Klipper klørne selv, men får det gjort hos dyrlegen de gangene vi har ærend der (er gjerne gratis med kloklipp). Hunden er ikke noe glad i å bli klippet, så jeg har fokusert på at det er bedre å klippe lite og ofte enn å måtte klippe mye (og så går det galt). Noen ganger klipper jeg alle labbene, mens andre ganger klipper jeg bare der det er behov. Hvis hunden har en dårlig dag, tar jeg hensyn til dette :-)

Roser masse, og gir gobiter med en gang vi er ferdig. Og klipper ikke klørne rett før vi skal på tur.

Våres hater å bli tatt på potene, men vi klipper selv! Litt knotete og vanskelig, men det går fint :happy: (Alaska husky)

Svarte klør og sta hund, har prøvd alle teknikker men ingen ting fungerte. For å ta de skikkelig går vi til dyrelege hver 3-4 måned, ellers klipper jeg / familien sånn av og til, men det monner aldri nok til å holde de godt tilbake. Synes det er veldig vanskelig med beksvarte klør uten noen indikasjoner og en hund som rister så på beina at du skulle tro mine hender var strømførende... Det er en styrkeprøve (30kg hund).

Klipper selv, men hun hater det, så hvis hun skal i narkose av en eller annen grunn så ber jeg de alltid ta klørne i samma slengen. Klipping er teamwork hos oss, mannen holder og jeg klipper :)

Det tar mannen seg av, dette er bare noe hunden må ferdig. Så vi sier sitt og tar labben så klipper vi. Mannen er bestemt og da gjør ikke hunden vår motstand, derimot hjelper det ikke stort når jeg er bestemt :p

Klipper klør på bikkjene ja, det gjør jeg i jobben min også. Synes det er underlig at så mange går til vetrinær for å gjøre det. Men ser jo at folk har blitt litt mer "pysete" misforstå meg rett.
Før så fikset folk dette selv .
Man må være litt fast bestemt og ikke tenke stakar, den energien du sender ut til ditt dyr , merker dyra. Det være seg kaniner, marsvin, hunder osv.
Klipper en del klør i uka :p
Vi har vel en som må soves ned , ellers går det greit å være en på en stor hund. De små er ofte de værste jævlane hehe
Helt enig i at de små ofte er de verste jævlene!! Jobber selv på dyreklinikk, og det er jo nesten kul umulig å holde fast disse 2-3 kg-hundene når de først blir rabiate. Er jo livredd for å knekke beina deres :hilarious:

Er også enig i at jeg får inntrykk av at eiere er blitt mer "pysete". Forteller alle kundene hos oss at dersom man klipper feil så gjør man ikke noe stort nummer ut av det, men klipper videre på neste klo uten å ofre den forrige en tanke. Og ja, det kan blø en del, men det er svæææært sjelden alvorlig. Lærer dem også at de for guds skyld ikke må slippe løs hunden hvis man har klippet feil, men heller holde dem til dem er rolige og -så- kan dem få komme løs.

Helt enig i at de små ofte er de verste jævlene!! Jobber selv på dyreklinikk, og det er jo nesten kul umulig å holde fast disse 2-3 kg-hundene når de først blir rabiate. Er jo livredd for å knekke beina deres :hilarious:

Er også enig i at jeg får inntrykk av at eiere er blitt mer "pysete". Forteller alle kundene hos oss at dersom man klipper feil så gjør man ikke noe stort nummer ut av det, men klipper videre på neste klo uten å ofre den forrige en tanke. Og ja, det kan blø en del, men det er svæææært sjelden alvorlig. Lærer dem også at de for guds skyld ikke må slippe løs hunden hvis man har klippet feil, men heller holde dem til dem er rolige og -så- kan dem få komme løs.
Har hatt 100 slike samtaler med kunder , men folk virker å være i overkant hysterisk. Men da er det fint vi kan hjelpe til også.

De skal mye til å klippe nerva. Når det blør så er det ikke nerva de har klipt som regel hehe...men blodkaret rundt selve nervekapslen .

Den beste og roligste klippen er vel når de sover søtt på propofol haha

Har hatt 100 slike samtaler med kunder , men folk virker å være i overkant hysterisk. Men da er det fint vi kan hjelpe til også.

De skal mye til å klippe nerva. Når det blør så er det ikke nerva de har klipt som regel hehe...men blodkaret rundt selve nervekapslen .

Den beste og roligste klippen er vel når de sover søtt på propofol haha
Jah! Kloklipp når de er i anestesi for noe annet er diiiiigg! :P Og godt tidsfordriv mens man venter på oppvåkning, hahaha :P

Hadde faktisk en eier en gang som ringte vakta fordi vedkommede hadde klipt for langt innpå kloen. Det tok en god del overbevisning for å få personen til å skjønne at dette gikk helt fint, og at det ikke var behov for å komme inn :P

Back
Topp