Klipper du/dere gresset på søndag eller andre helligdager?

Jeg er lært opp til å ta hensyn til naboene så nei, jeg prøver så langt jeg kan å unngå bråk på søndag. Kan dessverre ikke nekte mannen min å gjøre ting men han vet hva hen mener.
Henger ikke ut tøy heller, bare bak huset der ingen kan se.

I dagens samfunn må man nesten gjøre det man kan, når man kan...

Så ja, jeg kommer fremdeles til å dra frem gressklipperen/kantklipperen og henge ut klær på søndager..

Her var det gressklipping fra naboer på alle kanter på søndag. Bryr meg egentlig ikke, og har ikke gressklipper selv enda. Interessant lesing da:-)

Sendt fra telefonen min! <3Appen<3

Altså hva gjør man i vinterhalvåret da når snøen laver ned og veiene må brøytes?
Og hvem vil være nabo til han med skog som hage fordi de siste 5 dagene man kunne klippe gresset var på søndager?
Alt med måte!

Ser ikke noe problem med og henge ut på søndager eller klippe plenen, ser flere her gjør det så får være opp til hver enkelt..

Klipper ikke før gudstjenesten eller timen etter. Bare for at disse gamle menneskene i nabolaget skal få gå og komme hjem fra gudstjeneste i ro ig fred.
På hverdager klippes det ikke før 10 eller etter 19.

Må bare ta det når man har tid. Er drt søndag så er det søndag

Prøver å gjøre det de andre dagene, men må man så må man..
Men starter ikke klipperen tidlig på dagen da..

Vi klipper i ukedager så langt det går. Må man ta det på en søndag tas det etter kirketid. Bråker ikke på andre helligdager.
Men det å henge ut tøy, det gjør jeg. Det er ikke hver dag man har klestørk ute, så da må man benytte seg av det. ;)

Her klipper vi når vi har lyst og været tillater det ;) Samme med naboene her:p tror samtlige av naboene klippet om søndagen :)

Ja, det gjør vi. Med stor hage, full jobb og vestlandsvær må vi klippe når det passer, samme hvilken dag.
Har bonde til nærmeste nabo, for han er alle dager arbeidsdag, og han slår gjerne søndagen.

Helligdager prøver vi å unngå å jobbe, men søndagene brukes til plenklipping, trefelling og annet bråkete arbeid. Det må gjøres når vi har tid. Klesvasekn henger jeg ut når det er fint vær, helligdag eller ikke, men viss noen skal se den, må de stå med kikkert.

Hvis søndag er den eneste dagen vi får det til på grunn av været, så gjør vi det på søndag. Ser ikke at det er noe større problem enn av bøndene raser gjennom bygda til alle døgnets tider uansett dag for å spre møkk, slå gress eller rundballe.

Ærlig talt så synes jeg at folk må få jobbe i hagene sine på søndager/helligdager hvis de vil. Så travelt som det er i ukene så er det ofte helgene man må bruke til sånt. Gjør meg ingenting! Vi kan ikke sitte med hendene foldet hele søndag fordi den liksom er "hviledag" i kristendommen. Nei, fram med gressklipperen! (så lenge klokken ikke er 07) :)

Nei, vi har ikke behov for å klippe på søndagene eller andre helligdager. klær henger jeg ut når det trengs, det er ikke noe støy forbundet med det, så ser ikke noe problem der. Vi har uansett stativet på en veranda så de synes ikke en gang for andre folk.

Back
Topp