Klippe bort vaskelapper

MissFlite

Glad i forumet
Teit spørsmål kanskje, men klipper dere av vaskelapper/merkelapper på babyklær?

Må begynne å vaske klær snart og ser at noen plagg har jo digre vaskelapper som nesten er større en plagget selv :P
Det må vel være litt plagsomt med store lapper inni klærne for en liten baby?

Men samtidig dumt om man klipper bort størrelse og vaskeanisninger.

Jeg er også alltid usikker på dette, men ikke pga vaskeanvisning, det fikser jeg, men om de blir hardere eller mer skarpe av å klippe dem av?

Vi har arvet litt med klippte lapper, og det er irriterende å ikke vite størrelsen. Føler de har lettere for å klø også. Ser eldste av og til har røde merker der lappen klør/hun klør seg.

På mine egne klær klipper/river jeg ved sømmen, så det burde ikke klø mer enn en søm gjør. Men ja, kanskje det stikker mer hvis man bare klipper deler av lappen av?

Her er noen av lappene jeg tenker er store.
Snapchat-1492144074~2.jpg

Jeg tror ikke jeJeg har også arvet noe tøy med avklippede merkelapper og synes det virker mer plagsomt med den kanten. g skal gjøre det før jeg ser om det plager henne. Jeg er også redd det kan bli mer ukomfortabelt for lille med en skarp kant, det er jo så vanskelig å bli kvitt de fullstendig. Hvis det virker som merkelappene irriterer henne som de er er det mulig jeg fjerner de og ser om det er bedre. Må si jeg foretrekker plaggene som har infoen trykt på selve plagget i stedet for 2-3 store merkelapper sydd fast..

Jeg har ikke gjort det da jeg er redd det vil bli stikkete og klø. Husker selv det har gjort det på klær jeg har brukt der jeg har klippet bort lappen.

Jeg tror ikke jeJeg har også arvet noe tøy med avklippede merkelapper og synes det virker mer plagsomt med den kanten. g skal gjøre det før jeg ser om det plager henne. Jeg er også redd det kan bli mer ukomfortabelt for lille med en skarp kant, det er jo så vanskelig å bli kvitt de fullstendig. Hvis det virker som merkelappene irriterer henne som de er er det mulig jeg fjerner de og ser om det er bedre. Må si jeg foretrekker plaggene som har infoen trykt på selve plagget i stedet for 2-3 store merkelapper sydd fast..
Ja, hva er greia med så mye lapper?

Som feks name-it buksa på bildet har en liten diskre lapp bak med str, men så en diiiger vaskelapp foran.

Og H&m bodyen har størrelsen trykt på stoffet, men en stor vaskelapp inni, pluss en advarsel om å ikke tenne på klærne (...:banghead: ).

Ja, hva er greia med så mye lapper?

Som feks name-it buksa på bildet har en liten diskre lapp bak med str, men så en diiiger vaskelapp foran.

Og H&m bodyen har størrelsen trykt på stoffet, men en stor vaskelapp inni, pluss en advarsel om å ikke tenne på klærne (...:banghead: ).
Helt enig! "keep away from fire" lappene synes jeg er litt unødvendig :facepalm: Kunne sikkert spart miljøet litt å ikke ha så mange lapper også, blir jo en del tilsammen dette

Har gjort det på noen av klærne, men angrer egentlig litt. Er jo dumt å ikke vite størrelse, og kan jo hende det irriterer baby mer med avklipte lapper... Så kommer nok ikke til å gjøre det på noe mer, med mindre de er gigantiske og/eller lillemor plages av de.

Jeg klipte av lappene på de minste størrelsene, 50 og 56. Særlig de fra HM, de var gigantiske. Klipte helt inntil sømmen slik at det ikke ble noe skarp kant.

Jeg klipper vekk alle lapper, foruten den med str på [emoji4] bruker neglsaks for å komme så langt inn til sømmen som mulig, så det ikke skal bli sårt eller kløende[emoji4]

Back
Topp