Klipp etter fødsel

Sitrus95

Andre møte med forumet
Blei klipt under fødsel. 1 mnd siden. Og har fortsatt vondt og har et rødt stort sår der. Måtte sy på nytt en uke etter fødsel. Men er dette normalt? Å fortsatt ha vondt? Blør også fra såret innimellom. Burde jeg kanskje dra til legen? Er ikke noe godt å gå rundt sånn her.

Ser ut som det ikke kommer normal hud over. Er bare rødt tynn hinne(. Dårlig forklart) :smiley-ashamed004

Litt ekkelt. Renner også no gul/hvit ut av selve vagina. Virker ikke som utflod. Kanskje renselsen ikke er over?
 
Jeg har fortsatt vondt i perineum 8 uker etter fødsel, selv om såret er grodd - har lest meg fram til at det er relativt vanlig i tilfelle klipp og dypere rifter. Muskulaturen/ vevet er jo fortsatt veldig svakt.

Men at såret ditt fortsatt blør etter 4 uker høres jo litt rart ut? Aner ikke om det er normalt, kanskje noen andre har erfaring?

(Og så kan jo det ta tid før renselsen er over - jeg er fortsatt ikke helt ferdig etter 8 uker) :smiley-ashamed004
 
Blei klipt under fødsel. 1 mnd siden. Og har fortsatt vondt og har et rødt stort sår der. Måtte sy på nytt en uke etter fødsel. Men er dette normalt? Å fortsatt ha vondt? Blør også fra såret innimellom. Burde jeg kanskje dra til legen? Er ikke noe godt å gå rundt sånn her.

Ser ut som det ikke kommer normal hud over. Er bare rødt tynn hinne(. Dårlig forklart) :smiley-ashamed004

Litt ekkelt. Renner også no gul/hvit ut av selve vagina. Virker ikke som utflod. Kanskje renselsen ikke er over?
Ville definitivt tatt en tur til lege eller ringt føde eller gynpoliklinikk. Sydde klipp for litt over fem uker siden og det er grodd helt og hadde normal hudfarge etter to-tre uker. Tror ikke det er vanlig at det skal blø fortsatt, men mulig du har «vanskelig» hud siden det måtte sys på ny. Men det tenker jeg er best at jordmor/lege svarer på det. :)
 
  • Liker
Reactions: HCS
Blei klipt under fødsel. 1 mnd siden. Og har fortsatt vondt og har et rødt stort sår der. Måtte sy på nytt en uke etter fødsel. Men er dette normalt? Å fortsatt ha vondt? Blør også fra såret innimellom. Burde jeg kanskje dra til legen? Er ikke noe godt å gå rundt sånn her.

Ser ut som det ikke kommer normal hud over. Er bare rødt tynn hinne(. Dårlig forklart) :smiley-ashamed004

Litt ekkelt. Renner også no gul/hvit ut av selve vagina. Virker ikke som utflod. Kanskje renselsen ikke er over?
Hei! Hvordan gikk det, fikk du hjelp? Jeg har også blitt sydd om igjen 9 dager etter fødsel, og nå 2 uker senere kjennes det som at det ikke gror som det skal, ganske sikker på at en del både inne og utenpå løsnet.. og har også utflod som minner om sårvæske.. men jeg er så lei av å være pasient, sist sa de at det vil på et tidspunkt gro uansett... har de orket å gjøre noe mer med deg?
 
Hei! Hvordan gikk det, fikk du hjelp? Jeg har også blitt sydd om igjen 9 dager etter fødsel, og nå 2 uker senere kjennes det som at det ikke gror som det skal, ganske sikker på at en del både inne og utenpå løsnet.. og har også utflod som minner om sårvæske.. men jeg er så lei av å være pasient, sist sa de at det vil på et tidspunkt gro uansett... har de orket å gjøre noe mer med deg?
Hei. Unnskyld sent svar :rolleyes: Var på sykehuset i går og da sa jordmor at det er masse arrvev som klumper seg når det gror. Og må eventuelt ta det opp og klippe på nytt:oops: eller bare la det være sånn. Skal tilbake idag og høre mere hva de sier. Er så lei av å gå rundt å ha vondt. Håper det blir bedre for deg snart også.:Heartpink
 
Så leit og høre at dere sliter med sårene etter klipp/revning :( Ser ut til jeg har vært heldig. Er fortsatt ubehagelig, men tror jeg slipper unna komplikasjoner. Håper det ordner seg for dere:Heartred
 
Da sa jordmor og lege at jeg må smøre på kortison(?) krem og ta på bandasje over såret. Og ringe de om ca 10 dager. Hvis det ikke er bedre da må jeg tilbake. Så håper dette her hjelper :smiley-ashamed004 Merker mindre smerte med bandasjen så får håpe dette går riktig vei
Håper at det hjelper deg! Kortison er betennelsesdempende og kan brukes på hissige utslett og arr, så er nok helt riktig det. Jeg har ikke fått kvinnet meg opp til å ta kontakt enda.. er så mye andre greier, at om de må klippe det opp en gang kan de vel gjøre det senere også.
 
Håper at det hjelper deg! Kortison er betennelsesdempende og kan brukes på hissige utslett og arr, så er nok helt riktig det. Jeg har ikke fått kvinnet meg opp til å ta kontakt enda.. er så mye andre greier, at om de må klippe det opp en gang kan de vel gjøre det senere også.
Ja den kortisonen hjelper masse. Har ikke noe vondt lenge. Føles som en ny verden haha :p Huff. Beste er bare å gjør det så de kan se på det. Men skjønner det ikke frister helt. Begynte nesten å grine når henne sa de kanskje måtte klippe opp og sy igjen. Er så lei av at man skal «fikle» der nede
 
Ja den kortisonen hjelper masse. Har ikke noe vondt lenge. Føles som en ny verden haha :p Huff. Beste er bare å gjør det så de kan se på det. Men skjønner det ikke frister helt. Begynte nesten å grine når henne sa de kanskje måtte klippe opp og sy igjen. Er så lei av at man skal «fikle» der nede
Å herlighet ja, det gjorde jeg også.. begynte å grine første gangen de sa det måtte sys omigjen i full narkose.. jeg fikk en time som vil tilsvare 6 ukers kontroll etter den siste syingen. Så får vi se. Så fint å høre at det ble mye bedre hos deg!:Heartred
 
Jeg har ikke blitt klippet, men fikk en rift under fødsel som ikke ville gro, da fikk jeg tips av noen andre om å smøre på inotyol. Det hjalp faktisk. Hadde vært frem og tilbake hos legen, fått xylocain og beskjed om at det måtte skjæres av og sys på nytt på sykehuset om det ikke grodde. Så fikk jeg tipset om inotyol av noen andre og det var seriøst grodd på under en uke.
 
Jeg har ikke blitt klippet, men fikk en rift under fødsel som ikke ville gro, da fikk jeg tips av noen andre om å smøre på inotyol. Det hjalp faktisk. Hadde vært frem og tilbake hos legen, fått xylocain og beskjed om at det måtte skjæres av og sys på nytt på sykehuset om det ikke grodde. Så fikk jeg tipset om inotyol av noen andre og det var seriøst grodd på under en uke.
Oi kanskje det burde testes. Har jo det liggende her så skader jo ikke å prøve :smiley-ashamed004
 
Er det noen andre som opplever ubehag i arret? Ser ut til det har grodd fint. Klarer ikke helt å forklare, men opplever at det kan stikke litt. Spesielt når jeg sitter. Vet ikke om det har med nervene å gjøre? Har ikke vært plaget før nå
 
Er det noen andre som opplever ubehag i arret? Ser ut til det har grodd fint. Klarer ikke helt å forklare, men opplever at det kan stikke litt. Spesielt når jeg sitter. Vet ikke om det har med nervene å gjøre? Har ikke vært plaget før nå
Jeg kan ikke si jeg opplever noe til vanlig, men da vi prøvde å ha sex kjente jeg ubehag i arret. Kjentes som du beskriver litt stikkete. Jeg hadde derimot grad 1 rift og ikke klipp. Men hele 10 uker etter fødsel!
 
Er det noen andre som opplever ubehag i arret? Ser ut til det har grodd fint. Klarer ikke helt å forklare, men opplever at det kan stikke litt. Spesielt når jeg sitter. Vet ikke om det har med nervene å gjøre? Har ikke vært plaget før nå
Merkelig nok så følte jeg at noen satt å nappet meg med et snøre i klitoris etter jeg fikk en rift på oppsiden av skjeden, hadde ingen rift der så syntes det var sykt merkelig. Hørte at det ikke var uvanlig, så det kan jo være noe ala det. Det gikk heldigvis bort etter litt tid. Husker ikke hvor lenge, men det var ikke veldig lenge.
 
Merkelig nok så følte jeg at noen satt å nappet meg med et snøre i klitoris etter jeg fikk en rift på oppsiden av skjeden, hadde ingen rift der så syntes det var sykt merkelig. Hørte at det ikke var uvanlig, så det kan jo være noe ala det. Det gikk heldigvis bort etter litt tid. Husker ikke hvor lenge, men det var ikke veldig lenge.
Hadde det akkurat likt med den «nappingen» du nevner. Hadde også rift framtil, men den strakk seg til utsiden. Likevel ikke i nærheten av klitoris. Gav seg sakte men sikkert. Rart!
 
Back
Topp