Klinikk Hausken bergen

Sjof

Glad i forumet
Assistert-jentene
Juliknøttene 2022
Hei,

Noen erfaringer med Klinikk Hausken i Bergen og IVF? hører svært få får noe på frys hos de.
De sendte henvisning til offentlig for oss også, men har ikke inkludert noen av blodprøvene o.l. Skurrer litt for vår del

Fikk 2 på frys hos de. Blodprøvesvarene ble sendt til Haukeland, men Haukeland ønsket fremdeles å ta egne prøver. Er veldig fornøyd med Hausken, flinke og hyggelige.

Har hatt to uttak hos Hausken. 3 blasto til frys første forsøk (to totalfrys), og også 3 blasto til frys på andre. I tillegg til ett som ble satt inn ferskt, som resulterte i graviditet :Heartred Er kjempefornøyd med Hausken. Så god oppfølging og fleksibilitet. Men har jo ikke erfaring med andre da.

Eg satt inn i dag og fikk 3 på frys ❤️
Tror di er veldig strenge på kvalitet på Hausken i forhold til Riksen f.eks

Hei,

Noen erfaringer med Klinikk Hausken i Bergen og IVF? hører svært få får noe på frys hos de.
De sendte henvisning til offentlig for oss også, men har ikke inkludert noen av blodprøvene o.l. Skurrer litt for vår del
Er super fornøyd med Klinikk Hausken i Bergen!!
På første forsøk fikk vi satt inn 1 blastocyst som delte seg til 2 babyer! Og fikk på samme forsøket 2 perfekte blastoer på frys!:Heartred:Heartred Har bare gode ting å si om de!

Jeg har dårlig erfaring med ene legen på Hausken i Bergen. Jeg er overvektig og var enda mer overvektig da jeg var der. Jeg hadde allerede begynt å ta tak i problemet før jeg kom på klinkken for å ta en sjekk for å se om det var mulig å starte med IVF eller om eggreservene mine var for dårlig.

Måten hun ordla seg på var sterk kritikk verdig. Under ultralyden utbrøt hun "Herregud jeg ser ingenting pga alt dette fettet". I tillegg var hun utrolig hardhendt. Har aldri vært så sår etter en innvendig ultralyd hverken før eller siden.

Opplevde henne om lite sympatisk generelt sett i hvordan hun fortalte at jeg hadde lav amh verdi.

Angrer den dag i dag på at jeg ikke sendte inn en klage.

Så hvis du sliter med overvekt så ville jeg vurdert en annen klinikk.

Jeg har dårlig erfaring med ene legen på Hausken i Bergen. Jeg er overvektig og var enda mer overvektig da jeg var der. Jeg hadde allerede begynt å ta tak i problemet før jeg kom på klinkken for å ta en sjekk for å se om det var mulig å starte med IVF eller om eggreservene mine var for dårlig.

Måten hun ordla seg på var sterk kritikk verdig. Under ultralyden utbrøt hun "Herregud jeg ser ingenting pga alt dette fettet". I tillegg var hun utrolig hardhendt. Har aldri vært så sår etter en innvendig ultralyd hverken før eller siden.

Opplevde henne om lite sympatisk generelt sett i hvordan hun fortalte at jeg hadde lav amh verdi.

Angrer den dag i dag på at jeg ikke sendte inn en klage.

Så hvis du sliter med overvekt så ville jeg vurdert en annen klinikk.
'

Med at jeg allerede hadde tatt tak i problemet så mentte jeg at jeg hadde allerede startet med kostholdsendring og vekten hadde begynt å peke nedover.

Veldig fornøyd med klinikk Hauaken i Bergen. Er overvektig. Jeg hadde ikke samme opplevelse som vedkomende over. Eneste som var sagt ifht overvekt var at de helst så en lavere BMI. Utover det var ikke overvekt nevnt.

Synes både lege, sykepleiere og sekretær var veldig hyggelige og sympatiske.

Fikk ikke egg på frys, men ble gravid på første forsøk.

Ut fra egen erfaring ville jeg anbefalt de til andre.

Jeg er både fornøyd og missfornøyd.
Jeg er veldig fornøyd med selve ivf behandlingen, der fikk jeg god oppfølging og de var veldig støttende. Jeg følte meg trygg på alt de gjorde. Jeg ble understimulert og fikk ut mindre egg enn forventet siden jeg hadde høy amh og mange follikler før behandlingen. Det kan skje på første forsøk så det klandrer jeg ikke klinikken for. Vi fikk ut 6 egg, 1 overlevde til blastocyst og satt inn 24.nov. (ingen på frys)Jeg er nå 11 uker gravid :happy:

Det jeg ikke er fornøyd med er tiden etter innsett. Jeg har måtte minne de på mine diagnoser som de fant! Jeg har fått beskjed flere ganger at jeg skal slutte på støttemedisiner (uke 6, 7, 10 og 11) som jeg ikke kan slutte på. Når jeg stiller spørsmål om det er så lurt at jeg slutte og forklarer hva de har funnet på blodprøvene sier de at jeg ikke må slutte. Hvis jeg ikke hadde stilt spørsmål om legens avgjørelser om støttemedisiner hadde jeg mest sannsynlig mistet for lenge siden :banghead:
Det er litt skremmende at de ikke leser seg opp på pasientene sine før de kommer på kontroll.

Jeg har bare god erfaring og jeg er så fornøyd med Dr.Hope. Hun er i mine øyne helt fantastisk!

Jeg møtte henne først på KK i 2016, da fikk vi hjelp i det offentlige. Hun var sympatisk og viste at hun brydde seg.
Etter at KK gav oss beskjed februar i fjor om at jeg ikke kan bli gravid (mente nok med egne egg), gikk vi til Hausken og møtte Dr. Hope igjen. Hun var like støttende og sympatisk denne gangen, men var klar på at det nok var litt vanskeligere denne gangen. (førstemann satt på første uttak og innsett). Vi satte igang med en litt alternativ forbehandling (DHEA), og fikk ut fire egg. Der ene var ikke modent, og ett av de døde. Vi satte så inn de to eggene som var igjen og i slutten av mars kommer lillesøster. Det gikk altså på første forsøket en gang til, men ingen på frys. De vurderte å sette inn de to da de mente det var større sjanse for at ett festet seg, det har jeg ikke funnet noe statistikk på. Jeg tenker og at å fryse ett egg er lite for den prisen det koster å oppbevare de, så det er greit.

Det spørs om vi kan få flere barn da jeg har endometriose og min AMH er så lav (2 på sist forsøk, og sikkert lavere når vi en gang skulle ønske et forsøk til), men det er ikke tvil om at jeg ville forsøkt hos Hausken en gang til. Jeg anbefaler de og til alle som er i denne karusellen. Det er jo ikke sånn at alle lykkes på første forsøk, men jeg har hørt flere som kommer fra ulykkelige timer under offentlige og får full klaff etter første uttak/innsett hos Hausken.

Jeg tror mye av grunnen til at vi lyktes så fort er at jeg følte meg godt ivaretatt, jeg gruet meg ikke til timene, jeg stresset ikke, det var en ro og et system som ivaretok oss som prøvere og som genuint ønsket det samme som oss.

Back
Topp