Klimaanlegg, aircondition???

*LykkeligMamma*

Forumet er livet
Jeg vurderer og innvestere i noe sånt![:D] Klarer ikke denne varmen![:)]
Har dere noen å annbefale? Ikke å annbefale?

Helst ikke sånn svin dyr! [;)]

vi kjøpte vifte vi[8D] (har og varmepumpe men den gidder vi ikke ha på om sommern)[:D]

ORIGINAL: *LiLLa*

ORIGINAL: Bitzyh

vi kjøpte vifte vi[8D] (har og varmepumpe men den gidder vi ikke ha på om sommern)[:D]
hvorfor det???er ikke noe som er bedre enn air-condition på en BRA varmepumpe,alså[;)]
vi bor i 1. etasje og så er det ikke ille ille varmt her, spare litt på strømmen[8D] har ikke satt til vifta ennå heller[:D]

Vi har sett på aircondition idag. Vi kjøpte først en kjempefin en til 3500kr.........men den var jo med sånn bred stort rør som en må ha ut vinduet, og helst ikke strekke ut (den var bare 1 meter når den ikke var strekt ut). Syntes det ble klumpete. Kunne brukes inntil 35km. Vi hadde tenkt å la den stå et stykke unna vindu, derfor upraktisk av den grunn også. Og en burde ikke forlenge røret heller. Og så var den svær da.
Vi dro fort tilbake og leverte den. Har sett litt på nettet, og skal kjøpe oss en wilfa 7000, eller matsui, hvor det er med vanntank, så slipper vi røret. Men er inntil 17 eller 20kvm da, men det holder til soverommene. Stua klarer vi å holde ut varmen. Disse to koster ca 2900kr

Vi har denne:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e0000Q4t-Swvw?ProductID=.vrD4QFHPCYAAAEW8hYxgFvo&CatalogCategoryID=

Fungerer bra i mindre rom, men er litt pes med rør ut av vinduet. Røret er ganske kort, så da må man ha muligheten til å ha den i nærheten av vinduet. Det blir også ganske fort varmt igjen på rommet når den skrus av. Fordelen er at den også kan brukes som avfukter hvis dere har fuktig leilighet. Kan også brukes på vinteren som varmeovn. Men det er ikke særlig økonomisk vil jeg tro.

Har dere råd hadde jeg anbefalt varmepumpe. Vi kjøpte først peis, så aircon. Kanskje noe av det mindre gjennomtenkte jeg har gjort i mitt liv.
Det eneste jeg har hørt negativt om varmepumpe er noe med hvordan luften og inneklimaet blir; allergier etc., men det har jeg ikke filla peiling på altså[:D]

Back
Topp