"Klikkelyd" eller "smell" frå magen!

Lusja

Flørter med forumet
Nokon som høyrer klikkelydar/smell frå magen??
 Eg høyrer det opp til fleire gongar om dagen, og det kjem i samanheng med at babyen bevegar seg. Lyden kjem ikkje kvar gong babyen romstrerar, men omlag tre-fire gongar om dagen høyrer eg det! Lyden kan minne om knekkelyd i ledd og knipsing. Den er ganske høg, for sambuaren min og vennar av meg høyrer det sjølv om vi sit og pratar el ser på tv. Syns det er litt ekkelt, lurer på om det kan vere frå babyen sine ledd eller noko. Det er ikkje meg i allefall, kjenner ingenting! og det kjem frå magen liksom! Før kom lyden til høgre/venstre like nedanfor navlen, no for nokre veker sidan har lyden flytta seg oppa for navlen heilt i kanten av ribbebeina mine. Var på ul sist veke, og då hadde babyen snudd seg med hovudet ned. Så eg lurer på om det kan komme frå hoftene eller knea... Har snakka med lege, jordmor, og gynekolog om dette, men dei har aldri høyrt om det før!
Hadde det faktisk sist gang eg var gravid, men då høyrte eg ikkje lydane så ofte!! Ingen som hadde høyrt om dette før då heller..
 
Aldri hørt om det før emoticon
Jeg hører ofte klikke/knekk lyder, men det kommer fra bekkenbeinet mitt emoticon

** Sladrer med moto2 **
**Sladrer med Kluten **


Ticker id: PJa0

Ticker id: f9k1

Ticker id: XOL6
 
Har det helt likt. Knekker mye fra magen. Gjorde ikke det sist. Hører det som regel når han beveger seg oppi ribbeina.
 
Jeg hørte disse kneppelydene fra magen hele tiden sist jeg var gravid. Jordmoren min mente at det kom fra leddene til babyen, og at det ikke var farlig. Ihvertfall er jenta mi helt frisk i dag ;)

Denne gangen har jeg ikke hørt de samme lydene, heldigvis egentlig. For det er en tidvis ekkel lyd ;)

 


Dramadama skrev:
Jeg hørte disse kneppelydene fra magen hele tiden sist jeg var gravid. Jordmoren min mente at det kom fra leddene til babyen, og at det ikke var farlig. Ihvertfall er jenta mi helt frisk i dag ;)

Denne gangen har jeg ikke hørt de samme lydene, heldigvis egentlig. For det er en tidvis ekkel lyd ;)


Jepp samme sa de til meg, hehe. Var fryktelig ekkelt, og i kveld opplevde jeg det på denne bollen også!!
 
Jeg hører det også! Har tenkt at det er lyden av fostervann som skvulper eller noe. For det er jo alltid i forbindelse med bevegelse. Har ikke tenkt på at det kan være leddene til babyen?!

For øvrig begynner det å bli ganske ubehagelig med all bevegelsen nå, man kjenner jo at det er et ganske stort menneske inni der.. Presser på ribbena, lungene og ikke minst blæra! Noen ganger gjør det direkte vondt i livmora også, den blir jo strukket i alle retninger. Det er uaktuelt å bøye seg, så har anskaffet vintersko jeg bare kan stikke føttene nedi.

Men det er selvsagt verdt det
 
Litt godt å høyre at det er andre som har det slik også, sjølv om det ikkje er noko kjekt sjølvsagt!! Ekkel lydemoticon Vi får berre krysse fingrane og håpe at det ikkje er noko gale! Kjem nok til å nemne det igjen for barnelegen og slik når vi har fått nurketemoticon
Hmm, rart å tenke på at det ikkje er lenge igjen til vi er ferdig med graviditeten... sukk!! Vi er jammen heldige!!
 
hører disse knekke-lydene jeg også. Har hørt det i alle mine tre svangerskap, det er i alle fall ikke noe farlig ;) men merkelig, og aldri fått en sikker grunn til hvorfor og hva det er, blir bare gjetting. Høres veldig ut som det knekker i noen ledd ja.
 
Back
Topp